Blog poświęcony automatyce

Kupno czy leasing? Jak sfinansować nowego kobota?
kwiecień 26, 2023 Kwestie do przemyślenia dla MŚP przy finansowaniu projektów automatyzacjiBraki w umiejętnościach, cyfryzacja, zrównoważony rozwój i plany oszczędzania energii przyspieszają realizację projektów automatyzacji w wielu firmach. Po zidentyfikowaniu procesów manualnych, które nadają się do automatyzacji, pojawia się zwykle kolejne pytanie: ile to wszystko kosztuje?Warto rozważyć takie opcje, jak leasing lub robot-as-a-service (robot-jako-usługa). Jednym z przykładów narzędzi, które dają w szczególności małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP) lepszy wgląd w finansowe aspekty automatyzacji, jest kalkulator zwrotu z inwestycji firmy OMRON. Każdy, kto rozważa zakup kobota lub AMR może skorzystać z tego narzędzia, aby sprawdzić zwrot z inwestycji.
Czy sztuczna inteligencja (SI) w systemach robotycznych może zarządzać elementami bezpieczeństwa funkcjonalnego?
kwiecień 13, 2023 Autorzy: Josep Plassa, kierownik ds. marketingu systemów bezpieczeństwa w firmie OMRON Europe; Atsushi Oshiro, kierownik w centrum rozwoju firmy OMRONRoboty i systemy sztucznej inteligencji stały się integralną częścią przemysłowych zakładów produkcyjnych. Aby zapewnić bezpieczeństwo pracowników podczas korzystania z robotów, konieczne jest przeprowadzenie szczegółowej oceny ryzyka. Ocena ta jest prowadzona z perspektywy bezpieczeństwa funkcjonalnego, która skupia się na badaniu pięciu głównych elementów stosowanych przez roboty w celu określenia autonomicznych działań kontrolnych: rozpoznawanie środowiska, planowanie działań, generowanie trajektorii, sterowanie ruchem i pomiary.
Dlaczego zautomatyzowane systemy kontroli mają kluczowe znaczenie w produkcji pojazdów elektrycznych
marzec 23, 2023 Bezpieczeństwo jest najważniejszym z czynników w branży motoryzacyjnej, a produkcja pojazdów elektrycznych nie jest wyjątkiem. Jednak bezpieczeństwo może również wprowadzić złożoność, a złożoność dzisiejszych pojazdów – zwłaszcza pojazdów elektrycznych – jest taka, że producenci nie są już w stanie polegać na tradycyjnych metodach kontroli opartych na próbkach lub audytach.
Sposób na przyspieszenie integracji kobotów
luty 08, 2023 Dobre planowanie i silni partnerzy pomagają MŚP pokonać przeszkody w automatyzacji.Roboty współpracujące, znane również jako koboty, cieszą się dużą popularnością, ponieważ umożliwiają automatyzację czasochłonnych i zasobochłonnych zadań. Wartość globalnego rynku robotów współpracujących szacowana jest obecnie na około 1,2 mld USD. Wielkość sprzedaży kobotów osiągnęła w 2021 roku łącznie 32 300 sztuk. Szczególnie w czasach, gdy firmom coraz trudniej znaleźć i zatrzymać odpowiednich pracowników, takie technologie są w wielu miejscach na wagę złota. Skoro mowa o złocie, niektórzy mogą zapytać: koboty muszą być niezwykle drogie, prawda? Kiedy taka inwestycja się zwraca?Firma OMRON, ekspert w dziedzinie automatyki, chciałaby złagodzić takie obawy, zwłaszcza w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw: inteligentne i zintegrowane rozwiązania z zakresu robotyki, a także koboty i roboty mobilne są osiągalne i przystępne cenowo. Dla tych, którzy chcą oszacować zwrot z inwestycji kalkulator zwrotu z inwestycji firmy OMRON zapewnia szybki i łatwy wgląd.Koboty i autonomiczne roboty mobilne (AMR) sprawdzają się zarówno w MŚP, jak i w dużych przedsiębiorstwach. Wykonują zadania takie jak transport, paletyzacja, załadunek i rozładunek maszyn, montaż, malowanie czy spawanie. Mogą być szybko i elastycznie poddawane modyfikacji, a także programowane przez osoby nie będące specjalistami. Uzupełnianie materiałów może być usprawnione dzięki AMR, a ładowanie maszyn i procesów — dzięki kobotom. Aby jednak skutecznie przeprowadzić takie projekty i przyspieszyć integrację robotów, potrzebna jest wiedza techniczna i partnerzy znający się na temacie. A przede wszystkim pracownicy, którzy muszą być informowani i angażowani od początku projektu, aby wspólnie uczestniczyć w zmianach.Oto kilka wskazówek, o których firmy powinny pamiętać podczas integracji kobotów:
Sztuczna inteligencja: tylko nie mów, że jestem głupi
luty 08, 2023 Dziesięć lat temu byłem bardzo dumny z tego, jak inteligentne były maszyny w naszej fabryce. Dziś, biorąc pod uwagę obecne pojmowanie inteligencji, zdaję sobie sprawę, że tak naprawdę są one dość głupie.Dlaczego? Bo mimo, że robią to, do czego zostały zaprojektowane, to w chwili, gdy napotkały coś niespodziewanego lub nietypowego, przerywały pracę. Nie pozostawało im nic innego, jak zapytać operatora: „Co jest ze mną nie tak?”.Rozwiązywanie problemów, przywracanie maszyn do pracy i obsługa urządzeń wymagały zaangażowania inteligentnych ludzi. Wysoko wykwalifikowanych operatorów. Doświadczonych inżynierów ds. oprogramowania i sprzętu. Problem polega na tym, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat ludzie ci stawali się coraz trudniej dostępni. Do branży nie trafia dostatecznie dużo nowych talentów, aby zrównoważyć liczbę pracowników osiągających wiek emerytalny. Kiedy opuszczają firmę, emeryci zabierają ze sobą swoją ciężko zdobytą wiedzę na temat pracy, która jest kulminacją wieloletniego doświadczenia. W przypadku każdego odchodzącego pracownika firmy mają do czynienia z perspektywą mniej produktywnej i mniej wykwalifikowanej siły roboczej.
5 prognoz dotyczących automatyzacji na rok 2023 firmy OMRON Europe
luty 01, 2023 W nowym roku wraz ze wszystkimi nowymi możliwościami chciałbym wskazać pięć najważniejszych trendów, które będą miały wpływ na automatyzację przemysłową w 2023 roku i kolejnych latach. Przemysł wytwórczy będzie w dalszym ciągu stawiał czoła wielu wyzwaniom, a uporanie się z nimi będzie związane z budowaniem odpornych i elastycznych modeli biznesowych. Jednocześnie firmy muszą korzystać z nowych technologii — czujników, robotyki, 5G i sztucznej inteligencji — aby sprostać problemom, z którymi borykają się z powodu wyzwań społecznych.
Droga do zerowej emisji dwutlenku węgla netto: planowanie strategii
luty 01, 2023 Kluczem do przyszłości zerowej emisji dwutlenku węgla netto w produkcji jest przekształcenie łańcucha wartości poprzez automatyzację.W czerwcu 2022 r. tygodnik New Scientist poinformował, że celem jednej trzeciej największych na świecie firm jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto — znacznie więcej niż w ubiegłym roku.Choć jest to pozytywna wiadomość, że tempo to przyspiesza, w artykule stwierdzono, że szczegóły dotyczące tego, jak firmy planują osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto, są nieskładne.Co w gruncie rzeczy nie jest zaskakujące. Stworzenie i wdrożenie strategii zerowej emisji dwutlenku węgla netto to ogromne przedsięwzięcie dla każdej firmy, zwłaszcza że 80% emisji gazów cieplarnianych należy do zakresu 3 — emisji występujących na początkowym lub końcowym etapie łańcucha wartości. Jest to szczególne wyzwanie dla firm z branży produktów szybkozbywalnych (FMCG), których łańcuchy dostaw i dalsza logistyka są długie i złożone.Większość z tych przedsiębiorstw wie, co musi zrobić: osiągnąć dekarbonizację i cyrkularność łańcucha wartości. Dysponują też strategią na to, która ogólnie będzie obejmować: optymalizację wykorzystania zasobów i energii, zastąpienie produktów i procesów o wysokiej emisji dwutlenku węgla oraz eliminację odpadów.Jednak przełożenie intencji na działania jest głównym wyzwaniem. To właśnie tutaj automatyzacja ma do odegrania kluczową rolę.Gromadzenie i analiza danych ma zasadnicze znaczenie dla udanego przejścia na poziom zerowej emisji dwutlenku węgla netto. Bez tego, skąd firmy mają wiedzieć, jaki jest ich punkt wyjścia, które obszary wymagają poprawy, czy się poprawiły i o ile? Solidne dane są podstawą do przekształcenia zobowiązania w realną zmianę, a także wiarygodnej i pewnej komunikacji z zainteresowanymi stronami oraz realizacji ambicji związanych z klimatem.
Wzmacnianie pozycji pomimo kryzysu energetycznego i paliwowego dzięki automatyzacji
grudzień 07, 2022 Aby przeciwdziałać wzrostowi cen i osiągnąć cele środowiskowe, przedsiębiorstwa przemysłowe powinny zbadać, w jaki sposób technologie automatyzacji z jednego źródła mogą przyczynić się do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.Wysokie ceny energii i paliwa obciążają zarówno gospodarstwa domowe, jak i przemysł. Sytuacja ta nie tylko negatywnie wpływa na plany finansowe i portfele, lecz również nadmierne ceny zmuszają niektóre przedsiębiorstwa do zaprzestania produkcji. Według Make UK 42% badanych producentów stwierdziło, że ich rachunki za prąd wzrosły o 100% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a 32% stwierdziło, że ceny gazu wzrosły o ponad 100% w ciągu ostatniego roku. Niepokojący odsetek 12% producentów już ograniczył zatrudnienie w wyniku wzrostu rachunków za energię.Wojna w Ukrainie, pandemia Covid-19 i ceny gazu to tylko kilka przyczyn kryzysu, który ma wpływ na wszystkie sektory i oddziałuje na wszystko — od cen energii po łańcuchy dostaw. Co należy teraz rozważyć w przypadku firm produkcyjnych? Kompleksowe strategie automatyzacji mają zasadnicze znaczenie dla zapewnienia większej elastyczności i efektywności energetycznej. Obejmuje one innowacyjną robotykę w połączeniu z technologią czujników i systemów wizyjnych, a także sztuczną inteligencję — AI na brzegu sieci. Ponadto zbierane w czasie rzeczywistym dane z zakładów produkcyjnych mogą pomagać w wykrywaniu nieprawidłowości i poprawie ogólnej efektywności sprzętu (OEE).
Pokonywanie niepewności gospodarczej dzięki zamienianiu wyzwań w możliwości
grudzień 06, 2022 Jednym z pytań, które często mi się zadaje, jest pytanie o to, jaką strategię obraliśmy jako przedsiębiorstwo automatyki przemysłowej w celu utrzymania stabilnego wzrostu w niestabilnej i coraz bardziej nieprzewidywalnej gospodarce światowej. Moja odpowiedź, jak można sobie wyobrazić, nie zawiera się w jednym zdaniu, choć jest zakorzeniona w jednej koncepcji: SINIC. SINIC pochodzi od pierwszych liter nazwy modelu „Seed-Innovation to Need-Impetus Cyclic Evolution” i jest teorią, którą opracował założyciel firmy OMRON, dr Kazuma Tateisi, w 1970 r. Zgodnie z tą filozofią nauka, technologia i społeczeństwo mają wspólne cykliczne powiązania, oddziałujące i wpływające na siebie nawzajem. Przełom naukowy pomaga społeczeństwu w rozwijaniu się i zaspokajaniu potrzeb społecznych sprzyjających rozwojowi technologicznemu. Firma OMRON Europe zawsze postępowała zgodnie z tą filozofią i przez ostatnie dziesięć lat stworzyła podstawy do tworzenia rozwiązań zwiększających wartość dodaną, aby sprostać obecnym wyzwaniom społecznym i gospodarczym.
Cztery wskazówki dotyczące automatyzacji dla firm z sektora MŚP
listopad 25, 2022 Liderzy przedsiębiorstw na całym świecie stoją obecnie przed kolejnym wyzwaniem: oprócz dynamicznie rosnących kosztów spowodowanych kryzysem energetycznym pojawiają się problemy z łańcuchem dostaw, niedobory wykwalifikowanych pracowników, wymogi w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz pogłębianie cyfryzacji. W szczególności małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) muszą szybko znaleźć sposoby poradzenia sobie z tymi przeszkodami. Rozwiązanie stanowi automatyzacja – obejmuje ona robotykę, taką jak koboty i AMR (autonomiczne roboty mobilne), a także czujniki, systemy wizyjne i technologię sztucznej inteligencji. Chociaż firmy są w pełni świadome korzyści wynikających z takich technologii, badania pokazują również, że wiele z nich pozostaje sceptycznie nastawionych do ich rzeczywistego wykorzystania.Firmy bez doświadczenia w stosowaniu takich rozwiązań obawiają się, że używaniu robotów mogą towarzyszyć wysokie koszty. Jeśli więc zastanawiasz się, czy zakup robota współpracującego czy mobilnego jest opłacalny dla Twojej firmy, pomoże Ci nowy kalkulator zwrotu z inwestycji firmy OMRON. Narzędzie to zapewnia szybki przegląd zwrotu z inwestycji i pokazuje, kiedy inwestycja w robotykę pokryje jej koszty.
Jaka jest przyszłość logistyki wewnętrznej? Wskazówki dla zwiększonej wydajności
listopad 15, 2022 Czasami tak bardzo skupiamy się na szerszej perspektywie, że zapominamy o mniej widocznych, a jednocześnie ważnych procesach charakteryzujących inteligentną produkcję. Jednym z przykładów jest logistyka wewnętrzna, tj. przepływy materiałów i towarów, które odbywają się w siedzibie firmy lub w hali produkcyjnej. Ostatnie badanie wykazało, że ponad 80 procent firm uważa, że zwiększone wykorzystanie sztucznej inteligencji i automatyzacji w logistyce wewnętrznej jest konieczne do sprostania wyzwaniom, takim jak niedobór wykwalifikowanych pracowników lub plany wzrostu.Firmy motoryzacyjne, które chcą spełnić wymagania rynku i klientów, zwiększyć wydajność i stać się bardziej zrównoważonymi, muszą wdrażać nowe pomysły. Koszty energii, kryzys gazowy i rosnąca inflacja sprawiają, że to zadanie staje się jeszcze trudniejsze. Inteligentne koncepcje fabryk, które łączą innowacyjną automatyzację, cyfryzację i inteligentne podejścia do kwestii logistyki wewnętrznej, mogą stanowić cenne wsparcie. Niektórzy mówią w tym kontekście o koncepcji Przemysłu 4.0, inni o „fabryce przyszłości”, jeszcze inni wolą Przemysłowy Internet Rzeczy (IIoT). Ale bez względu na to, który termin wybierzemy, najważniejsze jest podjęcie działań już teraz i poleganie na wiarygodnych partnerach. Logistyka wewnętrzna jest dobrym punktem wyjścia do szybkiego rozpoczęcia zmian. Kluczowe jest pilne podjęcie działań: wiele przedsiębiorstw boryka się obecnie z poważnymi ograniczeniami z powodu niedoborów wykwalifikowanych pracowników. Nowoczesne technologie, takie jak roboty mobilne, mogą stanowić idealne remedium.
Cyfryzacja w przemyśle motoryzacyjnym: siedem porad dotyczących inteligentnych rozwiązań produkcyjnych
listopad 02, 2022 Aby rozwijać działalność i opanować kryzysy, warto wdrażać rozwiązania cyfrowe — dotyczy to również sektora motoryzacyjnego. Nie ma innego sposobu na obsługę klientów, czy zwiększenie wydajności niż narzędzia cyfrowe. Sztuczna inteligencji (SI) i zrównoważony rozwój są kluczowymi czynnikami i zagadnieniami w tym procesie, jak wykazuje badanie wykonane przez Capgemini. Eksperci z firmy Gartner podkreślają znaczenie współpracy na bazie open source, przy wykorzystaniu holistycznych ekosystemów i partnerstw technologicznych. Ale na co powinniśmy zwrócić uwagę w cyfryzacji i logistyce wewnętrznej w aspekcie produkcji przyszłości? Chcemy odpowiedzieć na to pytanie w dwóch częściach. Zaczynamy od wskazówek na temat digitalizacji w inteligentnej fabryce. Jako ekspert w dziedzinie automatyzacji, firma OMRON od wielu lat wspiera producentów i dostawców na drodze do stworzenia bardziej wyrafinowanych metod digitalizacji.
Czy sztuczna inteligencja (SI) w systemach robotycznych może zarządzać elementami bezpieczeństwa funkcjonalnego?
kwiecień 13, 2023 Autorzy: Josep Plassa, kierownik ds. marketingu systemów bezpieczeństwa w firmie OMRON Europe; Atsushi Oshiro, kierownik w centrum rozwoju firmy OMRONRoboty i systemy sztucznej inteligencji stały się integralną częścią przemysłowych zakładów produkcyjnych. Aby zapewnić bezpieczeństwo pracowników podczas korzystania z robotów, konieczne jest przeprowadzenie szczegółowej oceny ryzyka. Ocena ta jest prowadzona z perspektywy bezpieczeństwa funkcjonalnego, która skupia się na badaniu pięciu głównych elementów stosowanych przez roboty w celu określenia autonomicznych działań kontrolnych: rozpoznawanie środowiska, planowanie działań, generowanie trajektorii, sterowanie ruchem i pomiary.
Sztuczna inteligencja: tylko nie mów, że jestem głupi
luty 08, 2023 Dziesięć lat temu byłem bardzo dumny z tego, jak inteligentne były maszyny w naszej fabryce. Dziś, biorąc pod uwagę obecne pojmowanie inteligencji, zdaję sobie sprawę, że tak naprawdę są one dość głupie.Dlaczego? Bo mimo, że robią to, do czego zostały zaprojektowane, to w chwili, gdy napotkały coś niespodziewanego lub nietypowego, przerywały pracę. Nie pozostawało im nic innego, jak zapytać operatora: „Co jest ze mną nie tak?”.Rozwiązywanie problemów, przywracanie maszyn do pracy i obsługa urządzeń wymagały zaangażowania inteligentnych ludzi. Wysoko wykwalifikowanych operatorów. Doświadczonych inżynierów ds. oprogramowania i sprzętu. Problem polega na tym, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat ludzie ci stawali się coraz trudniej dostępni. Do branży nie trafia dostatecznie dużo nowych talentów, aby zrównoważyć liczbę pracowników osiągających wiek emerytalny. Kiedy opuszczają firmę, emeryci zabierają ze sobą swoją ciężko zdobytą wiedzę na temat pracy, która jest kulminacją wieloletniego doświadczenia. W przypadku każdego odchodzącego pracownika firmy mają do czynienia z perspektywą mniej produktywnej i mniej wykwalifikowanej siły roboczej.
Droga do zerowej emisji dwutlenku węgla netto: planowanie strategii
luty 01, 2023 Kluczem do przyszłości zerowej emisji dwutlenku węgla netto w produkcji jest przekształcenie łańcucha wartości poprzez automatyzację.W czerwcu 2022 r. tygodnik New Scientist poinformował, że celem jednej trzeciej największych na świecie firm jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto — znacznie więcej niż w ubiegłym roku.Choć jest to pozytywna wiadomość, że tempo to przyspiesza, w artykule stwierdzono, że szczegóły dotyczące tego, jak firmy planują osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto, są nieskładne.Co w gruncie rzeczy nie jest zaskakujące. Stworzenie i wdrożenie strategii zerowej emisji dwutlenku węgla netto to ogromne przedsięwzięcie dla każdej firmy, zwłaszcza że 80% emisji gazów cieplarnianych należy do zakresu 3 — emisji występujących na początkowym lub końcowym etapie łańcucha wartości. Jest to szczególne wyzwanie dla firm z branży produktów szybkozbywalnych (FMCG), których łańcuchy dostaw i dalsza logistyka są długie i złożone.Większość z tych przedsiębiorstw wie, co musi zrobić: osiągnąć dekarbonizację i cyrkularność łańcucha wartości. Dysponują też strategią na to, która ogólnie będzie obejmować: optymalizację wykorzystania zasobów i energii, zastąpienie produktów i procesów o wysokiej emisji dwutlenku węgla oraz eliminację odpadów.Jednak przełożenie intencji na działania jest głównym wyzwaniem. To właśnie tutaj automatyzacja ma do odegrania kluczową rolę.Gromadzenie i analiza danych ma zasadnicze znaczenie dla udanego przejścia na poziom zerowej emisji dwutlenku węgla netto. Bez tego, skąd firmy mają wiedzieć, jaki jest ich punkt wyjścia, które obszary wymagają poprawy, czy się poprawiły i o ile? Solidne dane są podstawą do przekształcenia zobowiązania w realną zmianę, a także wiarygodnej i pewnej komunikacji z zainteresowanymi stronami oraz realizacji ambicji związanych z klimatem.
Wzmacnianie pozycji pomimo kryzysu energetycznego i paliwowego dzięki automatyzacji
grudzień 07, 2022 Aby przeciwdziałać wzrostowi cen i osiągnąć cele środowiskowe, przedsiębiorstwa przemysłowe powinny zbadać, w jaki sposób technologie automatyzacji z jednego źródła mogą przyczynić się do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.Wysokie ceny energii i paliwa obciążają zarówno gospodarstwa domowe, jak i przemysł. Sytuacja ta nie tylko negatywnie wpływa na plany finansowe i portfele, lecz również nadmierne ceny zmuszają niektóre przedsiębiorstwa do zaprzestania produkcji. Według Make UK 42% badanych producentów stwierdziło, że ich rachunki za prąd wzrosły o 100% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a 32% stwierdziło, że ceny gazu wzrosły o ponad 100% w ciągu ostatniego roku. Niepokojący odsetek 12% producentów już ograniczył zatrudnienie w wyniku wzrostu rachunków za energię.Wojna w Ukrainie, pandemia Covid-19 i ceny gazu to tylko kilka przyczyn kryzysu, który ma wpływ na wszystkie sektory i oddziałuje na wszystko — od cen energii po łańcuchy dostaw. Co należy teraz rozważyć w przypadku firm produkcyjnych? Kompleksowe strategie automatyzacji mają zasadnicze znaczenie dla zapewnienia większej elastyczności i efektywności energetycznej. Obejmuje one innowacyjną robotykę w połączeniu z technologią czujników i systemów wizyjnych, a także sztuczną inteligencję — AI na brzegu sieci. Ponadto zbierane w czasie rzeczywistym dane z zakładów produkcyjnych mogą pomagać w wykrywaniu nieprawidłowości i poprawie ogólnej efektywności sprzętu (OEE).
Jaka jest przyszłość logistyki wewnętrznej? Wskazówki dla zwiększonej wydajności
listopad 15, 2022 Czasami tak bardzo skupiamy się na szerszej perspektywie, że zapominamy o mniej widocznych, a jednocześnie ważnych procesach charakteryzujących inteligentną produkcję. Jednym z przykładów jest logistyka wewnętrzna, tj. przepływy materiałów i towarów, które odbywają się w siedzibie firmy lub w hali produkcyjnej. Ostatnie badanie wykazało, że ponad 80 procent firm uważa, że zwiększone wykorzystanie sztucznej inteligencji i automatyzacji w logistyce wewnętrznej jest konieczne do sprostania wyzwaniom, takim jak niedobór wykwalifikowanych pracowników lub plany wzrostu.Firmy motoryzacyjne, które chcą spełnić wymagania rynku i klientów, zwiększyć wydajność i stać się bardziej zrównoważonymi, muszą wdrażać nowe pomysły. Koszty energii, kryzys gazowy i rosnąca inflacja sprawiają, że to zadanie staje się jeszcze trudniejsze. Inteligentne koncepcje fabryk, które łączą innowacyjną automatyzację, cyfryzację i inteligentne podejścia do kwestii logistyki wewnętrznej, mogą stanowić cenne wsparcie. Niektórzy mówią w tym kontekście o koncepcji Przemysłu 4.0, inni o „fabryce przyszłości”, jeszcze inni wolą Przemysłowy Internet Rzeczy (IIoT). Ale bez względu na to, który termin wybierzemy, najważniejsze jest podjęcie działań już teraz i poleganie na wiarygodnych partnerach. Logistyka wewnętrzna jest dobrym punktem wyjścia do szybkiego rozpoczęcia zmian. Kluczowe jest pilne podjęcie działań: wiele przedsiębiorstw boryka się obecnie z poważnymi ograniczeniami z powodu niedoborów wykwalifikowanych pracowników. Nowoczesne technologie, takie jak roboty mobilne, mogą stanowić idealne remedium.
W jaki sposób kontrola adaptacyjna z wykorzystaniem sztucznej inteligencji może przyczynić się do elastycznej produkcji?
październik 04, 2022 Obecnie konsumenci oczekują produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb i gustów. Zamiast produkować artykuły „zrobione pod półki sklepowe” i „skierowane do magazynów” producenci muszą spersonalizować artykuły „zrobione pode mnie” i „skierowane do mnie”. To rewolucjonizuje produkcję i zmusza firmy do przemyślenia ich procesów. Koniecznością jest zagwarantowanie braku reklamacji i braku wad.Sokole oko doświadczonego inspektora jest wyszkolone do szybkiego dostrzegania błędów, jednak takie rutynowe zadanie jest męczące i nie może być przeprowadzone na każdym etapie produkcji, szczególnie ze względu na obecny niedobór siły roboczej w wielu branżach. Ale czy to zadanie może zostać zautomatyzowane również w produkcji niskonakładowej o wysokim stopniu przetwarzania? Czy inteligentny system wizyjny lub „elektroniczne oko” może powielać zdolności ludzkiego oka, z dodatkową korzyścią w postaci powtarzalności i wytrzymałości? Najnowsza kontrola adaptacyjna z wykorzystaniem sztucznej inteligencji może sprostać wyzwaniom związanym z automatyczną inspekcją jakości, z większą elastycznością, wydajnością i możliwością adaptacji.
Sztuczna inteligencja: nadzieje, oczekiwania i FOMO
wrzesień 22, 2022 Dziesięć lat temu, kiedy otrzymywaliśmy zapytania dotyczące projektów opartych na sztucznej inteligencji, motywowały je głównie ekscytacja lub FOMO (lęk przed wypadnięciem z obiegu). Kiedy pytałem o powód zainteresowania SI, odpowiedź najczęściej brzmiała „bo szef mi kazał”, „bo mamy dużo danych” lub „bo wydaje się to interesującym obszarem”. Żaden z tych powodów nie był szczególnie przekonujący i z pewnością nie uzasadniał ogromnych inwestycji, jakie w tamtym czasie wymagałyby zastosowania ze sztuczną inteligencją.To się zmienia — motorem napędowym nie są już wysokie oczekiwania czy FOMO, jest nim nadzieja. Klienci nie pytają już, czy możemy pomóc im z SI. Pytają nas, czy możemy pomóc w serwisie predykcyjnym, kontroli jakości czy optymalizacji procesów. Przychodzą z problemem, który chcą rozwiązać wspólnie z nami. Wdrożenie sztucznej inteligencji nie jest już celem samym w sobie. Zamiast tego SI stała się „aktywatorem”.Niezależnie od tego, czy jest to branża spożywcza, farmaceutyczna, elektroniczna czy motoryzacyjna — cel końcowy jest ten sam: wytwarzanie wysokiej jakości produktów pozbawionych wad przy niższych kosztach, mniejszym zużyciu energii i mniejszym nakładzie pracy. Sztuczna inteligencja może być jednym z rozwiązań umożliwiających osiągnięcie tych celów.
Automatyzacja umożliwia produkcję opakowań przyjaznych środowisku
sierpień 16, 2022 Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zamówić mały przedmiot przez Internet, a później zszokowało Cię jego ogromne opakowanie zawinięte w folię bąbelkową, poduszki wypełnione powietrzem lub papierowe wkładki?
Napędzanie rozwoju europejskiego przemysłu motoryzacyjnego
styczeń 29, 2021 Europejski przemysł motoryzacyjny mierzy się z silną konkurencją ze strony rynku azjatyckiego, jak również z wyzwaniami gospodarczym związanymi z obecną pandemią. W związku z tym musi opracować innowacyjne, przyszłościowe strategie i technologie, które zarówno zwiększą wydajność, jak i zapewnią zrównoważony rozwój. Tony Seba, wykładowca Uniwersytetu Stanforda, uważa, że do 2025 roku nastąpi całkowite zaprzestanie sprzedaży nowych pojazdów wyposażonych w (wyłącznie) silniki spalinowe na rzecz przejścia na wodorowe ogniwa paliwowe lub akumulatory. Tymczasem branża boryka się ze spadkiem sprzedaży, coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dotyczącymi emisji zanieczyszczeń, nowymi technologiami, digitalizacją i zmieniającymi się potrzebami klientów. W odpowiedzi na te problemy firmy muszą przekształcić swoje linie produkcyjne, stać się bardziej elastyczne i wprowadzić innowacje, które zwiększą ich konkurencyjność na rynku.
Doskonały zbiór danych z zakładu przemysłowego: w jaki sposób firmy mogą lepiej wykorzystywać informacje o maszynie i produkcji?
wrzesień 25, 2020 Danologia strategiczna (Strategic Data Science) to filar każdego scenariusza czwartej rewolucji przemysłowej (Pzemysł 4.0). Czteroetapowe podejście do pozyskiwania danych, oparte na TECHNOLOGII CRISP-DM, ma znaczący wpływ na powodzenie projektów.
Get the full value from your factory floor data with data sciences
czerwiec 19, 2020 Industry 4.0 and IIoT have been buzz words for several years and these concepts are actually implemented on more and more machines. A huge amount of data becomes available: machine data, data of the production process and data regarding the manufactured product. Big Data has entered the factory floor.
Energizing European battery cell production
maj 01, 2020 What can European automotive companies do to future-proof their production lines, especially in relation to battery manufacturing? Robotics, automated quality control and artificial intelligence (AI) can help companies to tackle the strong competition they are facing from Asia.
5 prognoz dotyczących automatyzacji na rok 2023 firmy OMRON Europe
luty 01, 2023 W nowym roku wraz ze wszystkimi nowymi możliwościami chciałbym wskazać pięć najważniejszych trendów, które będą miały wpływ na automatyzację przemysłową w 2023 roku i kolejnych latach. Przemysł wytwórczy będzie w dalszym ciągu stawiał czoła wielu wyzwaniom, a uporanie się z nimi będzie związane z budowaniem odpornych i elastycznych modeli biznesowych. Jednocześnie firmy muszą korzystać z nowych technologii — czujników, robotyki, 5G i sztucznej inteligencji — aby sprostać problemom, z którymi borykają się z powodu wyzwań społecznych.
Pokonywanie niepewności gospodarczej dzięki zamienianiu wyzwań w możliwości
grudzień 06, 2022 Jednym z pytań, które często mi się zadaje, jest pytanie o to, jaką strategię obraliśmy jako przedsiębiorstwo automatyki przemysłowej w celu utrzymania stabilnego wzrostu w niestabilnej i coraz bardziej nieprzewidywalnej gospodarce światowej. Moja odpowiedź, jak można sobie wyobrazić, nie zawiera się w jednym zdaniu, choć jest zakorzeniona w jednej koncepcji: SINIC. SINIC pochodzi od pierwszych liter nazwy modelu „Seed-Innovation to Need-Impetus Cyclic Evolution” i jest teorią, którą opracował założyciel firmy OMRON, dr Kazuma Tateisi, w 1970 r. Zgodnie z tą filozofią nauka, technologia i społeczeństwo mają wspólne cykliczne powiązania, oddziałujące i wpływające na siebie nawzajem. Przełom naukowy pomaga społeczeństwu w rozwijaniu się i zaspokajaniu potrzeb społecznych sprzyjających rozwojowi technologicznemu. Firma OMRON Europe zawsze postępowała zgodnie z tą filozofią i przez ostatnie dziesięć lat stworzyła podstawy do tworzenia rozwiązań zwiększających wartość dodaną, aby sprostać obecnym wyzwaniom społecznym i gospodarczym.
Cztery wskazówki dotyczące automatyzacji dla firm z sektora MŚP
listopad 25, 2022 Liderzy przedsiębiorstw na całym świecie stoją obecnie przed kolejnym wyzwaniem: oprócz dynamicznie rosnących kosztów spowodowanych kryzysem energetycznym pojawiają się problemy z łańcuchem dostaw, niedobory wykwalifikowanych pracowników, wymogi w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz pogłębianie cyfryzacji. W szczególności małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) muszą szybko znaleźć sposoby poradzenia sobie z tymi przeszkodami. Rozwiązanie stanowi automatyzacja – obejmuje ona robotykę, taką jak koboty i AMR (autonomiczne roboty mobilne), a także czujniki, systemy wizyjne i technologię sztucznej inteligencji. Chociaż firmy są w pełni świadome korzyści wynikających z takich technologii, badania pokazują również, że wiele z nich pozostaje sceptycznie nastawionych do ich rzeczywistego wykorzystania.Firmy bez doświadczenia w stosowaniu takich rozwiązań obawiają się, że używaniu robotów mogą towarzyszyć wysokie koszty. Jeśli więc zastanawiasz się, czy zakup robota współpracującego czy mobilnego jest opłacalny dla Twojej firmy, pomoże Ci nowy kalkulator zwrotu z inwestycji firmy OMRON. Narzędzie to zapewnia szybki przegląd zwrotu z inwestycji i pokazuje, kiedy inwestycja w robotykę pokryje jej koszty.
Cyfryzacja w przemyśle motoryzacyjnym: siedem porad dotyczących inteligentnych rozwiązań produkcyjnych
listopad 02, 2022 Aby rozwijać działalność i opanować kryzysy, warto wdrażać rozwiązania cyfrowe — dotyczy to również sektora motoryzacyjnego. Nie ma innego sposobu na obsługę klientów, czy zwiększenie wydajności niż narzędzia cyfrowe. Sztuczna inteligencji (SI) i zrównoważony rozwój są kluczowymi czynnikami i zagadnieniami w tym procesie, jak wykazuje badanie wykonane przez Capgemini. Eksperci z firmy Gartner podkreślają znaczenie współpracy na bazie open source, przy wykorzystaniu holistycznych ekosystemów i partnerstw technologicznych. Ale na co powinniśmy zwrócić uwagę w cyfryzacji i logistyce wewnętrznej w aspekcie produkcji przyszłości? Chcemy odpowiedzieć na to pytanie w dwóch częściach. Zaczynamy od wskazówek na temat digitalizacji w inteligentnej fabryce. Jako ekspert w dziedzinie automatyzacji, firma OMRON od wielu lat wspiera producentów i dostawców na drodze do stworzenia bardziej wyrafinowanych metod digitalizacji.
Objazdowe pokazy produkcji elastycznej: europejskie tournée fabryki przyszłości
czerwiec 16, 2022 A gdyby można było zobaczyć, poczuć i dotknąć fabryki przyszłości? Co należy zrobić, aby uzyskać elastyczną, wydajną i zrównoważoną produkcję? Właśnie to jest tematem przewodnim tegorocznych objazdowych pokazów produkcji elastycznej firmy OMRON w Europie. Podczas pokazu zaprezentowane zostaną wyjątkowe rozwiązania oparte na współpracy człowiek-maszyna, których nie można zwykle zobaczyć poza fabryką ze względu na ich rozmiar i skalę.
Wspólnie budujemy fabrykę przyszłości
czerwiec 16, 2022 Będąc jedną z największych jednostek organizacyjnych w firmie OMRON, dążymy do dalszego rozwoju zakładu Den Bosch, aby zaspokoić potrzeby regionu EMEA.
Identyfikowalność w motoryzacji: na czym powinni obecnie koncentrować się decydenci i eksperci
maj 23, 2022 Od e-mobilności do autonomicznej jazdy, od niedoborów umiejętności po cyfryzację: w przemyśle motoryzacyjnym następują kluczowe zmiany. Na przykład przechodzenie na globalne platformy i wprowadzanie standardowej architektury pojazdów. Z jednej strony produkcja staje się coraz bardziej wydajna, ale z drugiej strony zastosowanie nawet jednej wadliwej części może mieć znacznie bardziej dalekosiężne skutki niż kiedykolwiek wcześniej. W obliczu kosztownych napraw producenci samochodów muszą sprostać coraz bardziej złożonym wymaganiom i coraz bardziej rygorystycznym specyfikacjom. Czy warto zapewnić identyfikowalność, jeśli wymaga to etykietowania nawet 20 000 części w jednym pojeździe? Na pewno tak, ale aby wszystkie dane były użyteczne, potrzebne są zaawansowane technologie odczytu i weryfikacji oraz zaawansowane oprogramowanie.Istnieje wiele powodów, dla których producenci muszą prowadzić dokładne rejestry części i podzespołów składających się na nowy samochód. Na przykład, z punktu widzenia jakości, śledzenie kodów kreskowych pomaga upewnić się, że części zostały zmontowane odpowiednio. Jeszcze ważniejsza jest jednak możliwość śledzenia każdej części samochodu, począwszy od pierwotnego dostawcy. W przypadku wycofania lub wykrycia wadliwej części producenci muszą być w stanie szybko i kompleksowo ustalić jej pochodzenie. Ważnym uzupełnieniem są takie informacje, jak numer partii, data produkcji i inne, umożliwiające identyfikację pojazdów, których jakość może być obniżona przez wadliwą część. Szczegółowe informacje można znaleźć w zaleceniach i normach AIAG, VDA, ANSI i ISO. W związku z globalizacją przemysłu motoryzacyjnego oczekuje się, że do 2023 r. światowa produkcja pojazdów lekkich osiągnie około 96 mln sztuk. Oznacza to, że nawet użycie tylko jednej wadliwej części może mieć bardzo poważne konsekwencje, dlatego należy za wszelką unikać takich sytuacji.
Jak przezwyciężyć wyzwania związane z pakowaniem i logistyką wewnętrzną w sektorze eCommerce
luty 24, 2022 Zrobotyzowane rozwiązanie do pakowania umożliwia szybką i ekonomiczną skalowalność w obu kierunkach (w górę i w dół), co pozwala na sprostanie dynamicznie zmieniającym się potrzebom łańcucha dostaw.
Firma Hanover Displays automatyzuje testowanie zespołów płytek drukowanych za pomocą kobotów
styczeń 31, 2022 Firma Hanover Displays Limited z siedzibą w Wielkiej Brytanii potrzebowała nowego systemu do testowania zespołów płytek drukowanych (PCBA). Zdecydowała się wykorzystać do tego celu koboty OMRON TM, dostarczone i zamontowane przez Absolute Robotics — przedsiębiorstwo wchodzące w skład Absolute Automation Group.
Pięć wyzwań w procesach pakowania i paletyzacji towarów o wysokim zróżnicowaniu i niskiej powtarzalności produkcji (HMLV)
grudzień 21, 2021 Nowy produkt właśnie opuścił fabrykę w opakowaniu gotowym do umieszczenia na półce, w określonej specyfikacji, aby zaspokoić potrzeby klientów. Pakowanie zostało w rzeczywistości wykonane przez inną firmę: podmiot zajmujący się co-packingiem. Co-packing stosuje się na wszystkich rynkach szybkozbywalnych towarów konsumpcyjnych (FMCG), ale szczególnie w segmentach produktów o wyższej cenie, takich jak produkty do higieny osobistej lub słodycze, choć to zaledwie kilka przykładów. Jest to szybko rozwijająca się działalność, która pozwala zaspokoić zapotrzebowanie konsumentów na większą różnorodność.
Uszczelki gotowe w mniej niż 10 sekund — zintegrowany sterownik robota zapewnia harmonijną kontrolę
listopad 24, 2021 Firma Trelleborg Livorno zmodernizowała stanowisko robota służące do wykańczania uszczelek poliuretanowych stosowanych w sektorze energetyki wiatrowej. Rozwiązanie oparto na zintegrowanym sterowniku robota firmy OMRON, który zapewnia integrację i synchronizację wszystkich komponentów automatyki, w tym robotów, logiki, ruchu, bezpieczeństwa oraz interfejsu użytkownika.
FasThink optymalizuje logistykę wewnętrzną firmy Garnet z wykorzystaniem robotów mobilnych
listopad 02, 2021 Firma Garnet współpracuje z FasThink w celu wdrożenia innowacyjnych rozwiązań dla swoich procesów logistycznych i produkcyjnych.
Sztuczna inteligencja: tylko nie mów, że jestem głupi
luty 08, 2023 Dziesięć lat temu byłem bardzo dumny z tego, jak inteligentne były maszyny w naszej fabryce. Dziś, biorąc pod uwagę obecne pojmowanie inteligencji, zdaję sobie sprawę, że tak naprawdę są one dość głupie.Dlaczego? Bo mimo, że robią to, do czego zostały zaprojektowane, to w chwili, gdy napotkały coś niespodziewanego lub nietypowego, przerywały pracę. Nie pozostawało im nic innego, jak zapytać operatora: „Co jest ze mną nie tak?”.Rozwiązywanie problemów, przywracanie maszyn do pracy i obsługa urządzeń wymagały zaangażowania inteligentnych ludzi. Wysoko wykwalifikowanych operatorów. Doświadczonych inżynierów ds. oprogramowania i sprzętu. Problem polega na tym, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat ludzie ci stawali się coraz trudniej dostępni. Do branży nie trafia dostatecznie dużo nowych talentów, aby zrównoważyć liczbę pracowników osiągających wiek emerytalny. Kiedy opuszczają firmę, emeryci zabierają ze sobą swoją ciężko zdobytą wiedzę na temat pracy, która jest kulminacją wieloletniego doświadczenia. W przypadku każdego odchodzącego pracownika firmy mają do czynienia z perspektywą mniej produktywnej i mniej wykwalifikowanej siły roboczej.
Droga do zerowej emisji dwutlenku węgla netto: planowanie strategii
luty 01, 2023 Kluczem do przyszłości zerowej emisji dwutlenku węgla netto w produkcji jest przekształcenie łańcucha wartości poprzez automatyzację.W czerwcu 2022 r. tygodnik New Scientist poinformował, że celem jednej trzeciej największych na świecie firm jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto — znacznie więcej niż w ubiegłym roku.Choć jest to pozytywna wiadomość, że tempo to przyspiesza, w artykule stwierdzono, że szczegóły dotyczące tego, jak firmy planują osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto, są nieskładne.Co w gruncie rzeczy nie jest zaskakujące. Stworzenie i wdrożenie strategii zerowej emisji dwutlenku węgla netto to ogromne przedsięwzięcie dla każdej firmy, zwłaszcza że 80% emisji gazów cieplarnianych należy do zakresu 3 — emisji występujących na początkowym lub końcowym etapie łańcucha wartości. Jest to szczególne wyzwanie dla firm z branży produktów szybkozbywalnych (FMCG), których łańcuchy dostaw i dalsza logistyka są długie i złożone.Większość z tych przedsiębiorstw wie, co musi zrobić: osiągnąć dekarbonizację i cyrkularność łańcucha wartości. Dysponują też strategią na to, która ogólnie będzie obejmować: optymalizację wykorzystania zasobów i energii, zastąpienie produktów i procesów o wysokiej emisji dwutlenku węgla oraz eliminację odpadów.Jednak przełożenie intencji na działania jest głównym wyzwaniem. To właśnie tutaj automatyzacja ma do odegrania kluczową rolę.Gromadzenie i analiza danych ma zasadnicze znaczenie dla udanego przejścia na poziom zerowej emisji dwutlenku węgla netto. Bez tego, skąd firmy mają wiedzieć, jaki jest ich punkt wyjścia, które obszary wymagają poprawy, czy się poprawiły i o ile? Solidne dane są podstawą do przekształcenia zobowiązania w realną zmianę, a także wiarygodnej i pewnej komunikacji z zainteresowanymi stronami oraz realizacji ambicji związanych z klimatem.
Wzmacnianie pozycji pomimo kryzysu energetycznego i paliwowego dzięki automatyzacji
grudzień 07, 2022 Aby przeciwdziałać wzrostowi cen i osiągnąć cele środowiskowe, przedsiębiorstwa przemysłowe powinny zbadać, w jaki sposób technologie automatyzacji z jednego źródła mogą przyczynić się do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.Wysokie ceny energii i paliwa obciążają zarówno gospodarstwa domowe, jak i przemysł. Sytuacja ta nie tylko negatywnie wpływa na plany finansowe i portfele, lecz również nadmierne ceny zmuszają niektóre przedsiębiorstwa do zaprzestania produkcji. Według Make UK 42% badanych producentów stwierdziło, że ich rachunki za prąd wzrosły o 100% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a 32% stwierdziło, że ceny gazu wzrosły o ponad 100% w ciągu ostatniego roku. Niepokojący odsetek 12% producentów już ograniczył zatrudnienie w wyniku wzrostu rachunków za energię.Wojna w Ukrainie, pandemia Covid-19 i ceny gazu to tylko kilka przyczyn kryzysu, który ma wpływ na wszystkie sektory i oddziałuje na wszystko — od cen energii po łańcuchy dostaw. Co należy teraz rozważyć w przypadku firm produkcyjnych? Kompleksowe strategie automatyzacji mają zasadnicze znaczenie dla zapewnienia większej elastyczności i efektywności energetycznej. Obejmuje one innowacyjną robotykę w połączeniu z technologią czujników i systemów wizyjnych, a także sztuczną inteligencję — AI na brzegu sieci. Ponadto zbierane w czasie rzeczywistym dane z zakładów produkcyjnych mogą pomagać w wykrywaniu nieprawidłowości i poprawie ogólnej efektywności sprzętu (OEE).
Pokonywanie niepewności gospodarczej dzięki zamienianiu wyzwań w możliwości
grudzień 06, 2022 Jednym z pytań, które często mi się zadaje, jest pytanie o to, jaką strategię obraliśmy jako przedsiębiorstwo automatyki przemysłowej w celu utrzymania stabilnego wzrostu w niestabilnej i coraz bardziej nieprzewidywalnej gospodarce światowej. Moja odpowiedź, jak można sobie wyobrazić, nie zawiera się w jednym zdaniu, choć jest zakorzeniona w jednej koncepcji: SINIC. SINIC pochodzi od pierwszych liter nazwy modelu „Seed-Innovation to Need-Impetus Cyclic Evolution” i jest teorią, którą opracował założyciel firmy OMRON, dr Kazuma Tateisi, w 1970 r. Zgodnie z tą filozofią nauka, technologia i społeczeństwo mają wspólne cykliczne powiązania, oddziałujące i wpływające na siebie nawzajem. Przełom naukowy pomaga społeczeństwu w rozwijaniu się i zaspokajaniu potrzeb społecznych sprzyjających rozwojowi technologicznemu. Firma OMRON Europe zawsze postępowała zgodnie z tą filozofią i przez ostatnie dziesięć lat stworzyła podstawy do tworzenia rozwiązań zwiększających wartość dodaną, aby sprostać obecnym wyzwaniom społecznym i gospodarczym.
Jaka jest przyszłość logistyki wewnętrznej? Wskazówki dla zwiększonej wydajności
listopad 15, 2022 Czasami tak bardzo skupiamy się na szerszej perspektywie, że zapominamy o mniej widocznych, a jednocześnie ważnych procesach charakteryzujących inteligentną produkcję. Jednym z przykładów jest logistyka wewnętrzna, tj. przepływy materiałów i towarów, które odbywają się w siedzibie firmy lub w hali produkcyjnej. Ostatnie badanie wykazało, że ponad 80 procent firm uważa, że zwiększone wykorzystanie sztucznej inteligencji i automatyzacji w logistyce wewnętrznej jest konieczne do sprostania wyzwaniom, takim jak niedobór wykwalifikowanych pracowników lub plany wzrostu.Firmy motoryzacyjne, które chcą spełnić wymagania rynku i klientów, zwiększyć wydajność i stać się bardziej zrównoważonymi, muszą wdrażać nowe pomysły. Koszty energii, kryzys gazowy i rosnąca inflacja sprawiają, że to zadanie staje się jeszcze trudniejsze. Inteligentne koncepcje fabryk, które łączą innowacyjną automatyzację, cyfryzację i inteligentne podejścia do kwestii logistyki wewnętrznej, mogą stanowić cenne wsparcie. Niektórzy mówią w tym kontekście o koncepcji Przemysłu 4.0, inni o „fabryce przyszłości”, jeszcze inni wolą Przemysłowy Internet Rzeczy (IIoT). Ale bez względu na to, który termin wybierzemy, najważniejsze jest podjęcie działań już teraz i poleganie na wiarygodnych partnerach. Logistyka wewnętrzna jest dobrym punktem wyjścia do szybkiego rozpoczęcia zmian. Kluczowe jest pilne podjęcie działań: wiele przedsiębiorstw boryka się obecnie z poważnymi ograniczeniami z powodu niedoborów wykwalifikowanych pracowników. Nowoczesne technologie, takie jak roboty mobilne, mogą stanowić idealne remedium.
Cyfryzacja w przemyśle motoryzacyjnym: siedem porad dotyczących inteligentnych rozwiązań produkcyjnych
listopad 02, 2022 Aby rozwijać działalność i opanować kryzysy, warto wdrażać rozwiązania cyfrowe — dotyczy to również sektora motoryzacyjnego. Nie ma innego sposobu na obsługę klientów, czy zwiększenie wydajności niż narzędzia cyfrowe. Sztuczna inteligencji (SI) i zrównoważony rozwój są kluczowymi czynnikami i zagadnieniami w tym procesie, jak wykazuje badanie wykonane przez Capgemini. Eksperci z firmy Gartner podkreślają znaczenie współpracy na bazie open source, przy wykorzystaniu holistycznych ekosystemów i partnerstw technologicznych. Ale na co powinniśmy zwrócić uwagę w cyfryzacji i logistyce wewnętrznej w aspekcie produkcji przyszłości? Chcemy odpowiedzieć na to pytanie w dwóch częściach. Zaczynamy od wskazówek na temat digitalizacji w inteligentnej fabryce. Jako ekspert w dziedzinie automatyzacji, firma OMRON od wielu lat wspiera producentów i dostawców na drodze do stworzenia bardziej wyrafinowanych metod digitalizacji.
Sztuczna inteligencja: nadzieje, oczekiwania i FOMO
wrzesień 22, 2022 Dziesięć lat temu, kiedy otrzymywaliśmy zapytania dotyczące projektów opartych na sztucznej inteligencji, motywowały je głównie ekscytacja lub FOMO (lęk przed wypadnięciem z obiegu). Kiedy pytałem o powód zainteresowania SI, odpowiedź najczęściej brzmiała „bo szef mi kazał”, „bo mamy dużo danych” lub „bo wydaje się to interesującym obszarem”. Żaden z tych powodów nie był szczególnie przekonujący i z pewnością nie uzasadniał ogromnych inwestycji, jakie w tamtym czasie wymagałyby zastosowania ze sztuczną inteligencją.To się zmienia — motorem napędowym nie są już wysokie oczekiwania czy FOMO, jest nim nadzieja. Klienci nie pytają już, czy możemy pomóc im z SI. Pytają nas, czy możemy pomóc w serwisie predykcyjnym, kontroli jakości czy optymalizacji procesów. Przychodzą z problemem, który chcą rozwiązać wspólnie z nami. Wdrożenie sztucznej inteligencji nie jest już celem samym w sobie. Zamiast tego SI stała się „aktywatorem”.Niezależnie od tego, czy jest to branża spożywcza, farmaceutyczna, elektroniczna czy motoryzacyjna — cel końcowy jest ten sam: wytwarzanie wysokiej jakości produktów pozbawionych wad przy niższych kosztach, mniejszym zużyciu energii i mniejszym nakładzie pracy. Sztuczna inteligencja może być jednym z rozwiązań umożliwiających osiągnięcie tych celów.
Automatyzacja umożliwia produkcję opakowań przyjaznych środowisku
sierpień 16, 2022 Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zamówić mały przedmiot przez Internet, a później zszokowało Cię jego ogromne opakowanie zawinięte w folię bąbelkową, poduszki wypełnione powietrzem lub papierowe wkładki?
Wspólnie budujemy fabrykę przyszłości
czerwiec 16, 2022 Będąc jedną z największych jednostek organizacyjnych w firmie OMRON, dążymy do dalszego rozwoju zakładu Den Bosch, aby zaspokoić potrzeby regionu EMEA.
Metoda „lights out” nadal mało prawdopodobna w przypadku Przemysłu 4.0
kwiecień 21, 2022 Wielu producentów uważa, że całkowicie zautomatyzowana fabryka bez pracowników to melodia odległej przyszłości. Pytają oni, kiedy faktycznie nadejdzie czwarta rewolucja przemysłowa i czego możemy się w związku z tym spodziewać? W ramach tego bloga przyglądamy się rzeczywistości w pełni i częściowo zautomatyzowanej produkcji, możliwościom i ograniczeniom robotów, a także powodom, dla których ludzka obsługa jest nadal, w większości przypadków, niezastąpiona.
Tradycyjne fabryki również potrzebują danych
marzec 18, 2022 Odpowiednie narzędzia i technologie umożliwiają zaawansowany serwis predykcyjny, zapobieganie powstawaniu wąskich gardeł i optymalizację produkcji. Dowiedz się, w jaki sposób digitalizacja niweluje lukę między systemami starszej generacji a koncepcją Przemysłu 4.0.
Zwiększenie produktywności: przejście z konserwacji zapobiegawczej na predykcyjną
grudzień 17, 2021 Konserwacja ma kluczowe znaczenie dla rozwijającej się działalności zwłaszcza w przemyśle, gdzie często oczekuje się nieprzerwanego, całodobowego działania urządzeń. Każde przedsiębiorstwo o ugruntowanej pozycji wie, że do utrzymania optymalnej pracy wszystkich linii produkcyjnych i systemów potrzeba czegoś więcej niż tylko wykwalifikowanego zespołu ds. konserwacji. Wymaga się również dokładnego planowania, trzymania się ścisłych harmonogramów, stałej czujności, gotowości do wymiany niezużytych jeszcze części i do reagowania na nieplanowane zdarzenia. Przynajmniej tak było kiedyś.
Dlaczego zautomatyzowane systemy kontroli mają kluczowe znaczenie w produkcji pojazdów elektrycznych
marzec 23, 2023 Bezpieczeństwo jest najważniejszym z czynników w branży motoryzacyjnej, a produkcja pojazdów elektrycznych nie jest wyjątkiem. Jednak bezpieczeństwo może również wprowadzić złożoność, a złożoność dzisiejszych pojazdów – zwłaszcza pojazdów elektrycznych – jest taka, że producenci nie są już w stanie polegać na tradycyjnych metodach kontroli opartych na próbkach lub audytach.
Firma Vadain automatyzuje kontrolę tkanin zasłonowych za pomocą kontroli wizyjnej maszyn
kwiecień 08, 2022 Firma Vadain, holenderski lider na rynku produkcji zasłon wykonywanych na specjalne zamówienie, potrzebowała rozwiązania, które możliwie najszybciej wykryłoby błędy w materiałach na zasłony o kilometrowych długościach. Wraz z programistami z firmy Sycade, konstruktorem maszyn Eisenkolb i przy użyciu technologii kontroli wizyjnej maszyn firmy OMRON wspólnie opracowali zautomatyzowane rozwiązanie do wykrywania i analizowania błędów w tkaninach zasłonowych. Dzięki temu czasochłonny proces ręcznej kontroli należy do przeszłości.
Automatyka przemysłowa: cztery wskazówki dotyczące przyszłości produkcji żywności i napojów
lipiec 16, 2020 Pandemia koronawirusa postawiła poważne wyzwania przed organizacjami wszelkiego typu i wielkości. Firmy z branży spożywczej i towarowej zmagają się znacznym obniżeniem konsumpcji i zakłóceniami łańcuchów dostaw. Jednocześnie konsumpcja domowa wzrosła, a konsumpcja poza domem niemalże się zatrzymała. W jaki sposób producenci mogą zmodyfikować swoje strategie biznesowe i procesy produkcyjne zarówno teraz, jak i w dłuższej perspektywie? Pandemia może stanowić okazję do ponownego przeanalizowania przestarzałych procesów i procedur oraz ich ulepszenia przy wykorzystaniu takich koncepcji, jak innowacyjne roboty, technologia czujników i całościowe strategie automatyki.
Six challenges for brand protection
listopad 19, 2019 Brand protection is an important topic for any business. But as industrial companies invest in new technology, such as smart robotics, artificial intelligence and vision systems, are they aware of the key challenges that could affect their brand?
Legacy of machine vision
październik 16, 2019 Did you know that for more than 40 years, Omron has developed vision sensing technologies for factory automation, surveillance and transport systems, and more recently for facial recognition and image processing for mobile phones, and even driver monitoring for autonomous driving?
Late-stage customization in pharmaceutical manufacturing
październik 16, 2019 As a result of serialization legislation, pharmaceutical manufacturers must now ensure that labels printed at a late stage contain all of the data required for compliance. This includes customizing product labels for certain markets, customers or products by adding variable data to labels or packaging. This avoids the need to stock individual packaging materials for each variant.
How to secure FMCG supply chains with traceability?
październik 02, 2019 The traceability of food and drink products throughout the production and distribution process can be a complex issue. For example, alcoholic drink producers need systems that enable them to comply with local regulations regarding food traceability, as well as tax legislation.
Barcodes: keeping track of product quality
październik 02, 2019 For many years, barcode technology has proved to be an economical and flexible identification technology. It has continued to develop and as a result, 1D and 2D codes (such as Datamatrix) are now used almost universally. Their versatility have made them a popular choice for streamlining many key supply chain processes, including production, logistics and item traceability.
Is your production line ready for inspection?
wrzesień 12, 2019 Quality inspections are a critical requirement for all manufacturing and packaging lines. Being able to identify defective products before they are shipped to customers can bring significant savings in both time and money. It prevents costly product recalls, wasted production and potentially expensive legal costs.For perishable products – from food to pharmaceuticals – quality inspection of the packaging is also vital. An unreadable barcode or a wrong expiry date could lead to perfectly good products being discarded. And increasingly strict legislation is making clear marking a top priority for all types of products.
Kupno czy leasing? Jak sfinansować nowego kobota?
kwiecień 26, 2023 Kwestie do przemyślenia dla MŚP przy finansowaniu projektów automatyzacjiBraki w umiejętnościach, cyfryzacja, zrównoważony rozwój i plany oszczędzania energii przyspieszają realizację projektów automatyzacji w wielu firmach. Po zidentyfikowaniu procesów manualnych, które nadają się do automatyzacji, pojawia się zwykle kolejne pytanie: ile to wszystko kosztuje?Warto rozważyć takie opcje, jak leasing lub robot-as-a-service (robot-jako-usługa). Jednym z przykładów narzędzi, które dają w szczególności małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP) lepszy wgląd w finansowe aspekty automatyzacji, jest kalkulator zwrotu z inwestycji firmy OMRON. Każdy, kto rozważa zakup kobota lub AMR może skorzystać z tego narzędzia, aby sprawdzić zwrot z inwestycji.
Sztuczna inteligencja: tylko nie mów, że jestem głupi
luty 08, 2023 Dziesięć lat temu byłem bardzo dumny z tego, jak inteligentne były maszyny w naszej fabryce. Dziś, biorąc pod uwagę obecne pojmowanie inteligencji, zdaję sobie sprawę, że tak naprawdę są one dość głupie.Dlaczego? Bo mimo, że robią to, do czego zostały zaprojektowane, to w chwili, gdy napotkały coś niespodziewanego lub nietypowego, przerywały pracę. Nie pozostawało im nic innego, jak zapytać operatora: „Co jest ze mną nie tak?”.Rozwiązywanie problemów, przywracanie maszyn do pracy i obsługa urządzeń wymagały zaangażowania inteligentnych ludzi. Wysoko wykwalifikowanych operatorów. Doświadczonych inżynierów ds. oprogramowania i sprzętu. Problem polega na tym, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat ludzie ci stawali się coraz trudniej dostępni. Do branży nie trafia dostatecznie dużo nowych talentów, aby zrównoważyć liczbę pracowników osiągających wiek emerytalny. Kiedy opuszczają firmę, emeryci zabierają ze sobą swoją ciężko zdobytą wiedzę na temat pracy, która jest kulminacją wieloletniego doświadczenia. W przypadku każdego odchodzącego pracownika firmy mają do czynienia z perspektywą mniej produktywnej i mniej wykwalifikowanej siły roboczej.
Sposób na przyspieszenie integracji kobotów
luty 08, 2023 Dobre planowanie i silni partnerzy pomagają MŚP pokonać przeszkody w automatyzacji.Roboty współpracujące, znane również jako koboty, cieszą się dużą popularnością, ponieważ umożliwiają automatyzację czasochłonnych i zasobochłonnych zadań. Wartość globalnego rynku robotów współpracujących szacowana jest obecnie na około 1,2 mld USD. Wielkość sprzedaży kobotów osiągnęła w 2021 roku łącznie 32 300 sztuk. Szczególnie w czasach, gdy firmom coraz trudniej znaleźć i zatrzymać odpowiednich pracowników, takie technologie są w wielu miejscach na wagę złota. Skoro mowa o złocie, niektórzy mogą zapytać: koboty muszą być niezwykle drogie, prawda? Kiedy taka inwestycja się zwraca?Firma OMRON, ekspert w dziedzinie automatyki, chciałaby złagodzić takie obawy, zwłaszcza w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw: inteligentne i zintegrowane rozwiązania z zakresu robotyki, a także koboty i roboty mobilne są osiągalne i przystępne cenowo. Dla tych, którzy chcą oszacować zwrot z inwestycji kalkulator zwrotu z inwestycji firmy OMRON zapewnia szybki i łatwy wgląd.Koboty i autonomiczne roboty mobilne (AMR) sprawdzają się zarówno w MŚP, jak i w dużych przedsiębiorstwach. Wykonują zadania takie jak transport, paletyzacja, załadunek i rozładunek maszyn, montaż, malowanie czy spawanie. Mogą być szybko i elastycznie poddawane modyfikacji, a także programowane przez osoby nie będące specjalistami. Uzupełnianie materiałów może być usprawnione dzięki AMR, a ładowanie maszyn i procesów — dzięki kobotom. Aby jednak skutecznie przeprowadzić takie projekty i przyspieszyć integrację robotów, potrzebna jest wiedza techniczna i partnerzy znający się na temacie. A przede wszystkim pracownicy, którzy muszą być informowani i angażowani od początku projektu, aby wspólnie uczestniczyć w zmianach.Oto kilka wskazówek, o których firmy powinny pamiętać podczas integracji kobotów:
Jaka jest przyszłość logistyki wewnętrznej? Wskazówki dla zwiększonej wydajności
listopad 15, 2022 Czasami tak bardzo skupiamy się na szerszej perspektywie, że zapominamy o mniej widocznych, a jednocześnie ważnych procesach charakteryzujących inteligentną produkcję. Jednym z przykładów jest logistyka wewnętrzna, tj. przepływy materiałów i towarów, które odbywają się w siedzibie firmy lub w hali produkcyjnej. Ostatnie badanie wykazało, że ponad 80 procent firm uważa, że zwiększone wykorzystanie sztucznej inteligencji i automatyzacji w logistyce wewnętrznej jest konieczne do sprostania wyzwaniom, takim jak niedobór wykwalifikowanych pracowników lub plany wzrostu.Firmy motoryzacyjne, które chcą spełnić wymagania rynku i klientów, zwiększyć wydajność i stać się bardziej zrównoważonymi, muszą wdrażać nowe pomysły. Koszty energii, kryzys gazowy i rosnąca inflacja sprawiają, że to zadanie staje się jeszcze trudniejsze. Inteligentne koncepcje fabryk, które łączą innowacyjną automatyzację, cyfryzację i inteligentne podejścia do kwestii logistyki wewnętrznej, mogą stanowić cenne wsparcie. Niektórzy mówią w tym kontekście o koncepcji Przemysłu 4.0, inni o „fabryce przyszłości”, jeszcze inni wolą Przemysłowy Internet Rzeczy (IIoT). Ale bez względu na to, który termin wybierzemy, najważniejsze jest podjęcie działań już teraz i poleganie na wiarygodnych partnerach. Logistyka wewnętrzna jest dobrym punktem wyjścia do szybkiego rozpoczęcia zmian. Kluczowe jest pilne podjęcie działań: wiele przedsiębiorstw boryka się obecnie z poważnymi ograniczeniami z powodu niedoborów wykwalifikowanych pracowników. Nowoczesne technologie, takie jak roboty mobilne, mogą stanowić idealne remedium.
Sztuczna inteligencja: nadzieje, oczekiwania i FOMO
wrzesień 22, 2022 Dziesięć lat temu, kiedy otrzymywaliśmy zapytania dotyczące projektów opartych na sztucznej inteligencji, motywowały je głównie ekscytacja lub FOMO (lęk przed wypadnięciem z obiegu). Kiedy pytałem o powód zainteresowania SI, odpowiedź najczęściej brzmiała „bo szef mi kazał”, „bo mamy dużo danych” lub „bo wydaje się to interesującym obszarem”. Żaden z tych powodów nie był szczególnie przekonujący i z pewnością nie uzasadniał ogromnych inwestycji, jakie w tamtym czasie wymagałyby zastosowania ze sztuczną inteligencją.To się zmienia — motorem napędowym nie są już wysokie oczekiwania czy FOMO, jest nim nadzieja. Klienci nie pytają już, czy możemy pomóc im z SI. Pytają nas, czy możemy pomóc w serwisie predykcyjnym, kontroli jakości czy optymalizacji procesów. Przychodzą z problemem, który chcą rozwiązać wspólnie z nami. Wdrożenie sztucznej inteligencji nie jest już celem samym w sobie. Zamiast tego SI stała się „aktywatorem”.Niezależnie od tego, czy jest to branża spożywcza, farmaceutyczna, elektroniczna czy motoryzacyjna — cel końcowy jest ten sam: wytwarzanie wysokiej jakości produktów pozbawionych wad przy niższych kosztach, mniejszym zużyciu energii i mniejszym nakładzie pracy. Sztuczna inteligencja może być jednym z rozwiązań umożliwiających osiągnięcie tych celów.
Jak przezwyciężyć wyzwania związane z pakowaniem i logistyką wewnętrzną w sektorze eCommerce
luty 24, 2022 Zrobotyzowane rozwiązanie do pakowania umożliwia szybką i ekonomiczną skalowalność w obu kierunkach (w górę i w dół), co pozwala na sprostanie dynamicznie zmieniającym się potrzebom łańcucha dostaw.
Pięć wyzwań w procesach pakowania i paletyzacji towarów o wysokim zróżnicowaniu i niskiej powtarzalności produkcji (HMLV)
grudzień 21, 2021 Nowy produkt właśnie opuścił fabrykę w opakowaniu gotowym do umieszczenia na półce, w określonej specyfikacji, aby zaspokoić potrzeby klientów. Pakowanie zostało w rzeczywistości wykonane przez inną firmę: podmiot zajmujący się co-packingiem. Co-packing stosuje się na wszystkich rynkach szybkozbywalnych towarów konsumpcyjnych (FMCG), ale szczególnie w segmentach produktów o wyższej cenie, takich jak produkty do higieny osobistej lub słodycze, choć to zaledwie kilka przykładów. Jest to szybko rozwijająca się działalność, która pozwala zaspokoić zapotrzebowanie konsumentów na większą różnorodność.
Zwiększenie produktywności: przejście z konserwacji zapobiegawczej na predykcyjną
grudzień 17, 2021 Konserwacja ma kluczowe znaczenie dla rozwijającej się działalności zwłaszcza w przemyśle, gdzie często oczekuje się nieprzerwanego, całodobowego działania urządzeń. Każde przedsiębiorstwo o ugruntowanej pozycji wie, że do utrzymania optymalnej pracy wszystkich linii produkcyjnych i systemów potrzeba czegoś więcej niż tylko wykwalifikowanego zespołu ds. konserwacji. Wymaga się również dokładnego planowania, trzymania się ścisłych harmonogramów, stałej czujności, gotowości do wymiany niezużytych jeszcze części i do reagowania na nieplanowane zdarzenia. Przynajmniej tak było kiedyś.
Uszczelki gotowe w mniej niż 10 sekund — zintegrowany sterownik robota zapewnia harmonijną kontrolę
listopad 24, 2021 Firma Trelleborg Livorno zmodernizowała stanowisko robota służące do wykańczania uszczelek poliuretanowych stosowanych w sektorze energetyki wiatrowej. Rozwiązanie oparto na zintegrowanym sterowniku robota firmy OMRON, który zapewnia integrację i synchronizację wszystkich komponentów automatyki, w tym robotów, logiki, ruchu, bezpieczeństwa oraz interfejsu użytkownika.
Tworzywa sztuczne w produkcji towarów konsumpcyjnych: siedem wskazówek dotyczących automatyzacji ekologicznego pakowania
kwiecień 29, 2021 Higiena czy ochrona środowiska? Najlepiej jedno i drugie! Firmy z branży towarów konsumpcyjnych coraz częściej poszukują alternatywnych rozwiązań dla opakowań z tworzyw sztucznych oraz sposobów na bardziej ekologiczne, wydajne i bezpieczne prowadzenie działalności. Innowacyjne linie pakowania, robotyka i sztuczna inteligencja zapewniają im wsparcie.
Cobot Dashboard: How to visualize data for OEE improvement the smart way
marzec 16, 2021 The factory of the future is not only based on a well-orchestrated interaction of the most diverse machines, robots, sensors, and AI technologies. Entrepreneurs and decision-makers are also increasingly faced with the challenge of reconciling the vast amounts of data collected by the various production lines and making the best possible use of it to support their decisions. Not only does a comprehensive data strategy need to be developed. There are also technologies required that process and present the data in such a way that issues are immediately identified before major problems occur.
Cztery najważniejsze wskazówki dotyczące projektów automatyzacji w branży spożywczej
styczeń 29, 2021 W wyniku pandemii koronawirusa producenci stanęli przed wyzwaniem sprostania zarówno oczekiwanej przez klientów długoterminowo zróżnicowanej oferty produktów, jak i ograniczeniu liczby produktów [SKU] w ofercie sprzedawców detalicznych w wyniku szybko zmieniających się nawyków zakupowych. Firmy, które odkrywają nowe możliwości dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii, nie tylko zyskują elastyczność, lecz także zmniejszają ryzyko zanieczyszczenia, ilość złomu i odpadów oraz straty.
Dlaczego zautomatyzowane systemy kontroli mają kluczowe znaczenie w produkcji pojazdów elektrycznych
marzec 23, 2023 Bezpieczeństwo jest najważniejszym z czynników w branży motoryzacyjnej, a produkcja pojazdów elektrycznych nie jest wyjątkiem. Jednak bezpieczeństwo może również wprowadzić złożoność, a złożoność dzisiejszych pojazdów – zwłaszcza pojazdów elektrycznych – jest taka, że producenci nie są już w stanie polegać na tradycyjnych metodach kontroli opartych na próbkach lub audytach.
5 prognoz dotyczących automatyzacji na rok 2023 firmy OMRON Europe
luty 01, 2023 W nowym roku wraz ze wszystkimi nowymi możliwościami chciałbym wskazać pięć najważniejszych trendów, które będą miały wpływ na automatyzację przemysłową w 2023 roku i kolejnych latach. Przemysł wytwórczy będzie w dalszym ciągu stawiał czoła wielu wyzwaniom, a uporanie się z nimi będzie związane z budowaniem odpornych i elastycznych modeli biznesowych. Jednocześnie firmy muszą korzystać z nowych technologii — czujników, robotyki, 5G i sztucznej inteligencji — aby sprostać problemom, z którymi borykają się z powodu wyzwań społecznych.
Droga do zerowej emisji dwutlenku węgla netto: planowanie strategii
luty 01, 2023 Kluczem do przyszłości zerowej emisji dwutlenku węgla netto w produkcji jest przekształcenie łańcucha wartości poprzez automatyzację.W czerwcu 2022 r. tygodnik New Scientist poinformował, że celem jednej trzeciej największych na świecie firm jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto — znacznie więcej niż w ubiegłym roku.Choć jest to pozytywna wiadomość, że tempo to przyspiesza, w artykule stwierdzono, że szczegóły dotyczące tego, jak firmy planują osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto, są nieskładne.Co w gruncie rzeczy nie jest zaskakujące. Stworzenie i wdrożenie strategii zerowej emisji dwutlenku węgla netto to ogromne przedsięwzięcie dla każdej firmy, zwłaszcza że 80% emisji gazów cieplarnianych należy do zakresu 3 — emisji występujących na początkowym lub końcowym etapie łańcucha wartości. Jest to szczególne wyzwanie dla firm z branży produktów szybkozbywalnych (FMCG), których łańcuchy dostaw i dalsza logistyka są długie i złożone.Większość z tych przedsiębiorstw wie, co musi zrobić: osiągnąć dekarbonizację i cyrkularność łańcucha wartości. Dysponują też strategią na to, która ogólnie będzie obejmować: optymalizację wykorzystania zasobów i energii, zastąpienie produktów i procesów o wysokiej emisji dwutlenku węgla oraz eliminację odpadów.Jednak przełożenie intencji na działania jest głównym wyzwaniem. To właśnie tutaj automatyzacja ma do odegrania kluczową rolę.Gromadzenie i analiza danych ma zasadnicze znaczenie dla udanego przejścia na poziom zerowej emisji dwutlenku węgla netto. Bez tego, skąd firmy mają wiedzieć, jaki jest ich punkt wyjścia, które obszary wymagają poprawy, czy się poprawiły i o ile? Solidne dane są podstawą do przekształcenia zobowiązania w realną zmianę, a także wiarygodnej i pewnej komunikacji z zainteresowanymi stronami oraz realizacji ambicji związanych z klimatem.
Pokonywanie niepewności gospodarczej dzięki zamienianiu wyzwań w możliwości
grudzień 06, 2022 Jednym z pytań, które często mi się zadaje, jest pytanie o to, jaką strategię obraliśmy jako przedsiębiorstwo automatyki przemysłowej w celu utrzymania stabilnego wzrostu w niestabilnej i coraz bardziej nieprzewidywalnej gospodarce światowej. Moja odpowiedź, jak można sobie wyobrazić, nie zawiera się w jednym zdaniu, choć jest zakorzeniona w jednej koncepcji: SINIC. SINIC pochodzi od pierwszych liter nazwy modelu „Seed-Innovation to Need-Impetus Cyclic Evolution” i jest teorią, którą opracował założyciel firmy OMRON, dr Kazuma Tateisi, w 1970 r. Zgodnie z tą filozofią nauka, technologia i społeczeństwo mają wspólne cykliczne powiązania, oddziałujące i wpływające na siebie nawzajem. Przełom naukowy pomaga społeczeństwu w rozwijaniu się i zaspokajaniu potrzeb społecznych sprzyjających rozwojowi technologicznemu. Firma OMRON Europe zawsze postępowała zgodnie z tą filozofią i przez ostatnie dziesięć lat stworzyła podstawy do tworzenia rozwiązań zwiększających wartość dodaną, aby sprostać obecnym wyzwaniom społecznym i gospodarczym.
Cyfryzacja w przemyśle motoryzacyjnym: siedem porad dotyczących inteligentnych rozwiązań produkcyjnych
listopad 02, 2022 Aby rozwijać działalność i opanować kryzysy, warto wdrażać rozwiązania cyfrowe — dotyczy to również sektora motoryzacyjnego. Nie ma innego sposobu na obsługę klientów, czy zwiększenie wydajności niż narzędzia cyfrowe. Sztuczna inteligencji (SI) i zrównoważony rozwój są kluczowymi czynnikami i zagadnieniami w tym procesie, jak wykazuje badanie wykonane przez Capgemini. Eksperci z firmy Gartner podkreślają znaczenie współpracy na bazie open source, przy wykorzystaniu holistycznych ekosystemów i partnerstw technologicznych. Ale na co powinniśmy zwrócić uwagę w cyfryzacji i logistyce wewnętrznej w aspekcie produkcji przyszłości? Chcemy odpowiedzieć na to pytanie w dwóch częściach. Zaczynamy od wskazówek na temat digitalizacji w inteligentnej fabryce. Jako ekspert w dziedzinie automatyzacji, firma OMRON od wielu lat wspiera producentów i dostawców na drodze do stworzenia bardziej wyrafinowanych metod digitalizacji.
Paliwo przyszłości: na co zwracać uwagę przy produkcji ogniw paliwowych
marzec 10, 2022 Kiedy mówimy o zrównoważonej mobilności, pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl, są samochody elektryczne zasilane z akumulatorów. Ogniwa paliwowe lub zasilanie wodorem to technologie uzupełniające. Często giną w tle, chociaż mają duży potencjał dalszego obniżania emisji CO₂ i sprawdzenia się na rynku.
Ekologiczny przemysł opakowań. Jak osiągnąć zrównoważoną produkcję?
luty 09, 2022 Ograniczenie ilości odpadów w branży opakowań jest jednym z kluczowych aspektów walki ze zmianami klimatycznymi. Związane z tym wyzwania wymagają elastycznej i wydajnej technologii automatyzacji.
Napędzanie sukcesu lokalnej produkcji ogniw akumulatorowych
wrzesień 20, 2021 Eksperci i producenci z sektora motoryzacyjnego zgodnie przyznają, że e-mobilność stanowi przyszłość branży. Kluczowym elementem tego rozwoju są akumulatory i ich produkcja. W tym kontekście szacuje się, że światowy rynek akumulatorów litowo-jonowych wzrośnie z 44,2 mld USD (2020 r.) do 94,4 mld USD (2025 r.). Przejście branży motoryzacyjnej z silników spalinowych na ogniwa akumulatorowe lub wodorowe ogniwa paliwowe stanowi dla firm ogromne wyzwanie.
Tworzywa sztuczne w produkcji towarów konsumpcyjnych: siedem wskazówek dotyczących automatyzacji ekologicznego pakowania
kwiecień 29, 2021 Higiena czy ochrona środowiska? Najlepiej jedno i drugie! Firmy z branży towarów konsumpcyjnych coraz częściej poszukują alternatywnych rozwiązań dla opakowań z tworzyw sztucznych oraz sposobów na bardziej ekologiczne, wydajne i bezpieczne prowadzenie działalności. Innowacyjne linie pakowania, robotyka i sztuczna inteligencja zapewniają im wsparcie.
Napędzanie rozwoju europejskiego przemysłu motoryzacyjnego
styczeń 29, 2021 Europejski przemysł motoryzacyjny mierzy się z silną konkurencją ze strony rynku azjatyckiego, jak również z wyzwaniami gospodarczym związanymi z obecną pandemią. W związku z tym musi opracować innowacyjne, przyszłościowe strategie i technologie, które zarówno zwiększą wydajność, jak i zapewnią zrównoważony rozwój. Tony Seba, wykładowca Uniwersytetu Stanforda, uważa, że do 2025 roku nastąpi całkowite zaprzestanie sprzedaży nowych pojazdów wyposażonych w (wyłącznie) silniki spalinowe na rzecz przejścia na wodorowe ogniwa paliwowe lub akumulatory. Tymczasem branża boryka się ze spadkiem sprzedaży, coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dotyczącymi emisji zanieczyszczeń, nowymi technologiami, digitalizacją i zmieniającymi się potrzebami klientów. W odpowiedzi na te problemy firmy muszą przekształcić swoje linie produkcyjne, stać się bardziej elastyczne i wprowadzić innowacje, które zwiększą ich konkurencyjność na rynku.
Transformacja e-mobilna: Siedem wskazówek dla firm motoryzacyjnych
wrzesień 08, 2020 Szczególnie dotknięty został przemysł motoryzacyjny, ponieważ pandemia pociągnęła za sobą spadek sprzedaży. Na przykład Center for Automotive Research (Centrum Badań Rynku Motoryzacyjnego) na Uniwersytecie Duisburg-Essen przewiduje, że do 2030 r. niemieccy producenci i dostawcy pojazdów mogą stracić jedną czwartą siły roboczej. Równie pesymistyczny obraz rysuje się w Wielkiej Brytanii. Jednak dostawca pojazdów AMZ twierdzi, że rosnący popyt na samochody elektryczne może doprowadzić do powstania wielu nowych miejsc pracy.