Transport
Budowa systemu przenośnikowego w zakładzie motoryzacyjnym jest trudnym zadaniem. Technologia firmy OMRON w obszarach zaawansowanych technologii ruchu, bezpieczeństwa, wykrywania i innych pomaga producentom samochodów w promowaniu dokładności i maksymalnego czasu pracy bez przestojów, jednocześnie chroniąc pracowników przed zagrożeniami związanymi z ruchomymi częściami.
Wyzwanie
Pozycje obrabianych przedmiotów muszą być wykrywalne na różnych etapach procesu montażu. Jeśli nie można wielokrotnie wykrywać przedmiotów obrabianych trudnych do wykrycia (zakrzywionych, błyszczących lub odlewanych), należy ponownie wybrać lub wyregulować czujniki. Gdy usterka czujnika spowodowana przez środowisko spowoduje zatrzymanie linii podczas masowej produkcji, ponowne uruchomienie może zająć dużo czasu.
Ponieważ przenośniki są dostępne w różnych długościach i układach, dostęp do wyłączników awaryjnych może być utrudniony dla operatorów, a zatem nie jest to idealne rozwiązanie. Wyłączniki linkowe mogą być ekonomicznym wyborem, ponieważ zapewniają różne rozpiętości i są łatwe w montażu na całej długości przenośnika. Osoba pracująca w dowolnym miejscu przenośnika ma dostęp do urządzenia zabezpieczającego i może po prostu pociągnąć za linkę, aby zatrzymać system.
Rozwiązanie
Dzięki chronionej powierzchni wykrywania czujnik fotoelektryczny E3AS pomaga zminimalizować przestoje linii i zmaksymalizować czas pracy podczas przenoszenia części na linię. Zwiększony zasięg czujnika zbliżeniowego E2E NEXT stanowi rozwiązanie dla zastosowań, które nie mogły zostać wcześniej rozwiązane z powodu braku zasięgu wykrywania.
Producentom samochodów, którzy chcą zamontować wyłącznik linkowy wzdłuż przenośnika montażowego, ER5018 oferuje kompaktową obudowę o maksymalnej rozpiętości linki do 40 m oraz pełną gamę akcesoriów ułatwiających konfigurację i konserwację. Ponadto jego wytrzymała i odporna na drgania obudowa sprawia, że jest idealny do najczęstszych zastosowań przemysłowych i do trudnych warunków.
Model MX2 w harmoniczny sposób łączy silnik i kontrolę nad silnikiem, aby zmaksymalizować wydajność przenośnika. Zaawansowana konstrukcja i algorytmy MX2 zapewniają płynne sterowanie prędkością aż do zera, a także precyzyjną obsługę szybkich operacji cyklicznych i możliwość sterowania momentem obrotowym w otwartej pętli.
Zastosowania przenośnikowe dla fabryki motoryzacyjnej przyszłości
Podczas projektowania przenośników do motoryzacyjnej fabryki przyszłości należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Wyobraź sobie autonomicznego robota mobilnego serii LD firmy Omron transportującego obrabiane przedmioty do manipulatora mobilnego firmy OMRON (MoMa), dzięki czemu można je załadować na przenośnik.
Roboty MoMa zapewniają całkowitą elastyczność w obsłudze i mobilność operacyjną. Łącząc robota współpracującego z robotem mobilnym, MoMa to nowy rodzaj robota, który ma wszystkie zalety i nie ma żadnych ograniczeń tych technologii. Ramię robota jest w stanie podnieść produkt i umieścić go na ładunku, ponieważ robot mobilny autonomicznie przemieszcza się do różnych miejsc.