Serwonapędy z serii 1S z funkcją Motion Safety
Firma OMRON wprowadziła na rynek nowe serwonapędy i serwomotory 1S z funkcją Motion Safety. Zapewniają one bezpieczeństwo operatorom maszyn, skracają czas rozruchu, minimalizują przestoje maszyny oraz straty w produkcji. Integracja funkcji Motion Safety z serwonapędami i serwomotorami przyczynia się do minimalizacji kosztów, mniejszej liczby komponentów i mniej skomplikowanego okablowania.
Funkcja Motion Safety pozwala uniknąć przestojów maszyn i zakłóceń podczas nieoczekiwanych przestojów oraz osiągnąć zerowe straty w produkcji dzięki zsynchronizowanej funkcji zatrzymania awaryjnego. Nowe serwonapędy z serii 1S pomagają producentom w zapewnieniu kontroli bezpieczeństwa i sterowania ruchem na najwyższym poziomie w branży.
Josep Marti, kierownik ds. marketingu produktów ruchu w Omron Europe, wyjaśnia: „Jeśli operator na linii produkcyjnej wykonuje czynności konserwacyjne lub dokonuje regulacji w pobliżu maszyny podczas produkcji, maszyna może zwolnić do bezpiecznej prędkości bez wstrzymywania procesu produkcji. Po ukończeniu prac i odejściu operatora maszyna powróci do normalnej prędkości. Jeśli operator musi ingerować w proces produkcji, wszystkie osie można zatrzymać za pomocą funkcji Safe Stop (bezpieczne zatrzymanie) i bezpiecznie utrzymać je w bezruchu dzięki trybowi Safe Operating Stop (bezpieczne zatrzymanie pracy)”.
Ponadto zmiany na linii pakowania (np. podczas wprowadzania nowej folii) przebiegają szybciej dzięki trybowi Safe Direction (bezpieczny kierunek ruchu). W przypadku przestoju maszyny silniki mogą być w dalszym ciągu zasilane, co zapobiega uszkodzeniu produktów w maszynie i eliminuje konieczność interwencji operatora. W konsekwencji ogranicza to straty w produkcji.
„Poprzez zapewnienie bezpiecznej pracy dzięki serwonapędom z serii 1S z funkcją Motion Safety, przyczyniamy się do zwiększenia bezpieczeństwa i wydajności produkcji” — podsumowuje Josep Marti.
Serwonapędy z serii 1S są łatwe i szybkie w montażu dzięki jednemu połączeniu kablowemu: przewody zasilania, enkodera i hamulca znajdują się w fabrycznie zmontowanym przewodzie ze złączem IP67. Wszystkimi funkcjami bezpieczeństwa można w całości sterować poprzez sieć EtherCAT, co ogranicza liczbę przewodów i prac konserwacyjnych przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnego poziomu wydajności bezpieczeństwa (PL-e).