Transformacja e-mobilna: Siedem wskazówek dla firm motoryzacyjnych
Opublikowano 8 września 2020 w Sustainable Manufacturing
- Szerszy zakres działań. Firmy motoryzacyjne nie mogą być tylko dostawcami — muszą objąć rolę partnerów technologiczno-strategicznych. Zamiast zajmować się jedynie dostarczaniem technologii i rozwiązań powinny rozszerzyć zakres działalności. W ramach tej przemiany warto przyjąć proaktywne podejście, które ukształtuje przyszłe plany produkcyjne i będzie ukierunkowane na klienta. Niezbędny okaże się zatem bliski kontakt z nabywcą.
- Opracowanie jasnej, ujednoliconej wizji. Firmy motoryzacyjne, partnerzy i klienci muszą przyjąć podobne podejście, co będzie wymagało doskonałych zdolności komunikacji. Do zadań decydentów i zespołów dojdzie ciągła adaptacja i transformacja procesów zgodnie z coraz bardziej elastycznym charakterem rynku.
- Dostrzeżenie potencjału. Zespół zarządzający i pracownicy muszą wiedzieć jak najwięcej o nowych technologiach i ich potencjalnych zaletach. Umożliwi im to stosowanie innowacyjnych rozwiązań w efektywny i różnorodny sposób. Konieczne okażą się szkolenia. Należy pamiętać, że innowacje i nowe rozwiązania mogą sprawiać trudność.
- Automatyzacja połączona ze sztuczną inteligencją. Sztuczna inteligencja może przynieść dodatkowe korzyści w podejmowaniu decyzji biznesowych. Pomoże uniknąć błędów i zapewni całkowicie nowy poziom wglądu w procesy produkcyjne.
- Znajomość istniejących zastosowań. Zamiast oceniać technologie teoretycznie, opierając się wyłącznie na faktach, należy przyjrzeć się konkretnym przypadkom użycia, aby lepiej zrozumieć i ocenić zalety danego zastosowania.
- Metoda małych kroków drogą do celu. Nowe technologie wiążą się z licznymi wyzwaniami i przeszkodami. Dlatego najpierw powinno się zgromadzić jak najwięcej wiedzy i doświadczeń. Najlepiej zacząć od mniejszych projektów pilotażowych i zwiększyć później ich skalę.
- Kryzys jako okazja. Choć obecna sytuacja spowalnia innowacje, nadal warto koncentrować się na możliwościach, na przykład korzyściach płynących ze współpracy między ludźmi i maszynami, aby ustalić, które obszary są warte zainteresowania.