Zaloguj się

Problem techniczny. Akcja nie została wykonana. Przepraszamy - spróbuj ponownie.

Download

Zarejestruj się

Problem techniczny. Akcja nie została wykonana. Przepraszamy - spróbuj ponownie.

Download

Dziękujemy za zainteresowanie

Wiadomość e-mail umożliwiająca dokończenie rejestracji konta została wysłana do

Powrót do strony internetowej

uzyskaj bezpośredni dostęp

Wypełnij poniższe pola i uzyskaj bezpośredni dostęp do zawartości tej strony

Text error notification

Text error notification

Checkbox error notification

Checkbox error notification

Problem techniczny. Akcja nie została wykonana. Przepraszamy - spróbuj ponownie.

Download

Dziękujemy za zainteresowanie

Masz teraz dostęp do Zwinne i inteligentne: dostosowane rozwiązania mobilne w zakresie robotyki

Wiadomość e-mail z potwierdzeniem została wysłana do

Przejdź do strony

Teraz lub uzyskaj bezpośredni dostęp, aby pobrać ten dokument

Flexible Manufacturing
Sustainable Manufacturing
Applications

Zwinne i inteligentne: dostosowane rozwiązania mobilne w zakresie robotyki

Opublikowano październik 10, 2019 w Flexible Manufacturing

Rewolucjonizują współpracę ludzi i maszyn w branży motoryzacyjnej

Duża niemiecka grupa motoryzacyjna optymalizuje wydajność i innowacyjność w dziedzinie transportu materiałów dzięki mobilnym robotom Omron LD oraz przystawkom do przenośników firmy cts GmbH. 

Produkcja samochodów i linie montażowe były zawsze ze sobą ściśle powiązane. Dopiero gdy w 1913 roku Henry Ford zaczął używać przenośników w swoich fabrykach, samochód był w stanie podbić świat jako produkt wytwarzany masowo. Dziś praca w fabrykach BMW bez linii montażowych nie byłaby możliwa. Grupa wykorzystuje innowacyjne rozwiązania transportowe i logistyczne w celu zwiększenia wydajności i elastyczności, lepszego łączenia procesów roboczych, a także odciążenia pracowników od konieczności wykonywania powtarzalnych i czasochłonnych zadań. Koncepcja ta obejmuje wykorzystanie mobilnych robotów Omron LD do transportu materiałów, co zapewnia szczególnie wysoki zwrot z inwestycji (ROI). Te autonomiczne roboty mobilne są wyposażone w wieżę przenośnikową — urządzenie do obsługi ładunków o regulowanej wysokości, opracowane przez integratora systemów, firmę cts GmbH. Interakcja między pracownikami i robotami transportowymi w firmie BMW w imponujący sposób pokazuje, jak harmonicznie mogą działać Fabryki Przyszłości.

Cel: Ciągła optymalizacja procesów produkcyjnych i logistycznych

W poszczególnych zakładach firmy BMW każdego dnia produkuje się nawet 1600 pojazdów. Przy tak dużej produkcji kluczowe znaczenie ma ciągła optymalizacja i zwiększenie wydajności przy użyciu innowacyjnych strategii i technologii. Obejmuje to również procesy logistyczne i transportowe. Różne małe i duże części, w tym podzespoły kierownicy i wnętrza pojazdu, na przykład części obrotowe lub oświetlenie wewnętrzne, muszą być transportowane w sposób ciągły z miejsca składowania do linii montażowej.

„Pracownicy hal produkcyjnych brali udział w transportowaniu podzespołów przez ponad 60 procent swojego czasu pracy. Łączenie różnych obszarów magazynowych i produkcyjnych przy użyciu przenośników taśmowych jest niepraktyczne, więc ten etap był realizowany głównie ręcznie, co miało znaczny wpływ na wydajność”, mówi Aleksandar Cvetanovic, kierownik ds. kluczowych klientów w Europie w Dziale motoryzacji Omron Industrial Automation Europe.

Miniaturowe, inteligentne systemy transportowe spełniają wszystkie wymagania

W fabrykach firmy BMW automatyczne i autonomiczne systemy transportowe były używane już od lat 80-tych. System ten nie jest jednak elastyczny w użyciu i jest powiązany ze stałymi trasami wyznaczanymi w formie rowków. Firma BMW potrzebowała robota, który mógłby przetransportować małe ładunki (KLT) i tworzyć własne trasy. Ten robot transportowy musiał być w stanie elastycznie i szybko adaptować się do nowych procesów bez konieczności wprowadzania istotnych zmian w infrastrukturze, co było zaletą w porównaniu z transportem materiałów przy użyciu przenośników liniowych.
„Na początku wstępnego projektu pierwszym zadaniem było zrozumienie i spełnienie wymagań klienta i znalezienie rozwiązania, które można wdrożyć. Ponadto firma BMW Group Logistics wymagała odpowiedniego standardu w zakresie swoich produktów i usług. Grupa zdecydowała się na zastosowanie w niektórych swoich fabrykach mobilnych robotów LD (tcm:439-80433) firmy Omron, znanych również jako BMW Mini Smart Transport Robots (miniSTRR) ze specjalnie zaprojektowanymi elementami mocującymi do przenośników taśmowych”, dodaje Cvetanovic.
Jako integrator systemów, firma cts GmbH, wieloletni partner firmy Omron, opracowała kompletne rozwiązanie mobilnych robotów LD — przystawkę do przenośników taśmowych i oprogramowanie dokładnie dostosowane do wymagań firmy BMW. Rozwiązanie to łączy program Omron Enterprise Manager z systemem planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP).
Firma cts GmbH od lat korzysta z produktów i rozwiązań firmy Omron i obecnie bada nowe możliwości wykorzystania autonomicznych pojazdów inteligentnych (AIV). Dzięki ponad 100 zintegrowanym pojazdom AIV firma cts GmbH to największy integrator systemów tej technologii w Europie.
„Stworzenie ogólnego systemu opartego na urządzeniach Omron LD, który spełnia wysokie wymagania światowej klasy producenta, takiego jak BMW, było wyzwaniem, które zaakceptowaliśmy z przyjemnością. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu z urządzeniami Omron LD, które zostały z powodzeniem użyte w ponad 100 udanych systemach pojazdów AIV, udało nam się bardzo szybko i skutecznie wdrożyć idealne rozwiązanie we współpracy z firmami Omron i BMW. Nasza rozległa wiedza na temat oprogramowania i struktury pojazdów AIV umożliwiła również integrację ze strukturą informatyczną firmy BMW Group”, mówi Alfred Pammer, dyrektor ds. automatyzacji fabryk w firmie cts GmbH.

Idealna trasa wyznaczana niezależnie

Od 2015 r. firma BMW Group wraz z instytutem Fraunhofer Institute IML stworzyła pierwsze autonomiczne roboty transportowe (STR) przeznaczone do transportu kontenerów produkcyjnych w ramach logistyki na halach produkcyjnych. W zakładzie BMW Group Regensburg działa obecnie druga generacja tych urządzeń. Roboty przenoszą pojemniki na kółkach o wadze do jednej tony i transportują je autonomicznie do miejsca przeznaczenia towarów. Obliczają one w sposób niezależny idealną trasę i poruszają się swobodnie na danym obszarze. Nowa metoda nawigacji SLAM (Simultaneous Localization and Mapping) nie wymaga zainstalowanych na stałe nadajników nawigacyjnych w budynkach, dzięki czemu może zostać szybko zastosowana w nowym środowisku. Wbudowany moduł akumulatora BMW i3 zasila urządzenie STR przez całą zmianę. Dostawa małych części odbywa się za pomocą mniejszej wersji urządzenia STR — miniSTR, opartej na robocie mobilnym Omron LD.

Firma Omron oferuje obsługę serwisową i pomoc techniczną na całym świecie

„Aby w pełni zautomatyzować wewnętrzną logistykę i połączyć automatyzację produkcji z technologią Przemysł 4.0 i cyfryzacją, należało stworzyć rozwiązanie do transportowania materiałów i tworzenia zadań przy użyciu architektury oprogramowania z systemu cts AIV”, mówi Cvetanovic. „Nasz system zarządzania flotą Enterprise Manager oferuje więcej opcji niż rozwiązania innych dostawców. Wąska i wysoka konstrukcja urządzeń okazała się również korzystna, ponieważ w zakładzie BMW stosuje się dość wąskie ścieżki i wysoki sprzęt. Jednak głównym powodem, dla którego firma BMW wybrała firmę Omron, była ogólnoświatowa obsługa serwisowa i pomoc techniczna. Dla globalnej firmy, takiej jak BMW, potrzebne jest więcej niż tylko dobre rozwiązanie techniczne”.
Mobilne roboty firmy Omron zostały po raz pierwszy wdrożone w zakładzie w Landshut, a obecnie trwa ich wdrażane w zakładach produkcyjnych w Monachium, Wackersdorfie, Berlinie, Lipsku, Regensburgu, Eisenach i Dingolfing. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji

Skontaktuj się ze specjalistami firmy Omron

Czy masz jakieś pytania lub chcesz uzyskać indywidualną poradę? Skontaktuj się z jednym z naszych specjalistów.
  • Henry Claussnitzer

    Henry Claussnitzer