Firma ESE International B.V., wiodący dostawca sprzętu medycznego, w tym apteczek pierwszej pomocy i artykułów ewakuacyjnych, stanęła przed wyzwaniem w procesie produkcji. Zadanie drukowania na zestawach pierwszej pomocy wiązało się z pracą ręczną, podczas której operator musiał pojedynczo wkładać plastikowe pudełka do drukarki, poczekać na zakończenie drukowania, a następnie umieszczać gotowe pudełka z powrotem na palecie. Proces ten był nie tylko monotonny dla pracowników, ale również nieefektywny, co doprowadzało do niepotrzebnych kosztów pracy i marnowania czasu. Firma ESE International poszukiwała sposobu na zautomatyzowanie tego powtarzalnego zadania, aby zaoszczędzić na kosztach, zwiększyć wydajność i skrócić czas przestojów w godzinach poza normalnym czasem pracy. Ostatecznym celem było umożliwienie kobotowi autonomicznej obsługi procesu, w tym jego pracy w nocy, przy jednoczesnym zapewnieniu oszczędności zasobów.
Najważniejsze zalety:
- Zautomatyzowanie powtarzalnych zadań, odciążenie pracowników
- Niższe koszty dzięki wydajnej pracy i technologii oszczędzania tuszu
- Krótszy czas realizacji zamówień i szybsze spełnianie wymagań klientów
Rozwiązanie
Aby sprostać potrzebom ESE International, firma OMRON nawiązała współpracę z partnerem w zakresie rozwiązań KOM Innovative Solutions oraz Bergstein Digital B.V., dostawcą technologii druku. Wspólnie opracowano zautomatyzowane rozwiązanie wykorzystujące kobota OMRON. Firma KOM Innovative Solutions kierowała integracją — od weryfikacji koncepcji do wdrożenia — zapewniając, by kobot mógł bezproblemowo zarządzać zadaniami wkładania pudełek do drukarki, obsługiwać je po operacji nadrukowywania i umieszczać je z powrotem na paletach. Ten zautomatyzowany system zastąpił ręczny proces wykonywany przez operatora. Wdrożenie kobota firmy OMRON przyniosło natychmiastowe i znaczące usprawnienia w działalności ESE International.
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji“„Automatyzacja procesu drukowania była dla nas przełomem. Dzięki wyeliminowaniu powtarzalnych zadań nasi pracownicy mogą teraz skupić się na działaniach o większej wartości dodanej, co zwiększa wydajność naszych operacji”.