Robot mobilny upraszcza dostawy żywności |OMRON, Polska

Zaloguj się

Problem techniczny. Akcja nie została wykonana. Przepraszamy - spróbuj ponownie.

Download

Zarejestruj się

Problem techniczny. Akcja nie została wykonana. Przepraszamy - spróbuj ponownie.

Download

Dziękujemy za zainteresowanie

Wiadomość e-mail umożliwiająca dokończenie rejestracji konta została wysłana do

Powrót do strony internetowej

uzyskaj bezpośredni dostęp

Wypełnij poniższe pola i uzyskaj bezpośredni dostęp do zawartości tej strony

Text error notification

Text error notification

Checkbox error notification

Checkbox error notification

Problem techniczny. Akcja nie została wykonana. Przepraszamy - spróbuj ponownie.

Download

Dziękujemy za zainteresowanie

Masz teraz dostęp do Robot mobilny upraszcza dostawy żywności

Wiadomość e-mail z potwierdzeniem została wysłana do

Przejdź do strony

Teraz lub uzyskaj bezpośredni dostęp, aby pobrać ten dokument

Collaborative Robotics

Robot mobilny upraszcza dostawy żywności

Opublikowano 2020-11-30 09:10:38 UTC w Collaborative Robotics

Od niedawna korytarze jednego z centrów handlowych w Helsinkach przemierza, pogwizdując, robot mobilny. Robot obsługiwany przez firmę Dimalog, partnera OMRON w dziedzinie rozwiązań, brał udział w miesięcznych testach zautomatyzowanej usługi kurierskiej „Home on-Demand”.
Testy zorganizowała firma deweloperska miasta Helsinki Forum Virium we współpracy z firmą budowlaną SRV. W projekt zaangażowano m.in. producenta wind Kone, sklep K-Supermarket w centrum handlowym REDI, cyfrową platformę obsługi mieszkańców Asumi oraz pracownię projektową Muotohiomo. Na potrzeby testów zaprogramowano robota mobilnego OMRON tak, aby dostarczał produkty spożywcze z centrum handlowego do mieszkań w pobliskim wieżowcu Majakka.

Doskonalenie robota

Firmy OMRON, Dimalog i Muotohiomo podjęły ścisłą współpracę, aby dostosować działanie i konstrukcję robota do specyficznych potrzeb projektu — sprawnego przemieszczania się robota po supermarkecie i korytarzach wieżowca, a także korzystania z wind i tuneli serwisowych. Pokonując trasę, robot pogwizdywał i mówił po fińsku, używając syntezatora mowy.
Lotta Toivonen, kierownik ds. rozwoju usług mieszkaniowych w firmie SRV (która wybudowała zarówno centrum handlowe, jak i wieżowiec Majakka), mówi: „Pogwizdywanie jest nie tylko zabawne, ale także ostrzega ludzi, że zbliża się robot. Robot trochę mówi i ludzie się z nim witają. Jest traktowany jak człowiek”. Kaisa Spilling z firmy Forum Virium dodaje: „Zabawnie było obserwować ludzi traktujących robota jak osobę. Na przykład w windzie można było od niego usłyszeć »Przepraszam, chcę wyjść« lub »Winda jest już pełna. Proszę skorzystać z innej«”.

Testy

Jak przebiegły testy? Każda dostawa rozpoczynała się od przyjęcia zamówienia online od klienta za pośrednictwem platformy Asumi. Zamówienia mogły również składać mniejsze punkty usługowe z centrum handlowego. Zamówienia (głównie posiłki) kompletowano w supermarkecie, a personel przekazywał je robotowi, który następnie dostarczał zamówienie do odpowiedniego punktu lub mieszkania. Klienci otrzymywali automatycznie powiadomienie natychmiast po dostarczeniu produktów przez robota. Kaisa Spilling zaznacza: „Podczas epidemii koronawirusa robot dostarczał lunch osobom pracującym w domu. W porze lunchu mieliśmy pełne obłożenie”.
Przez cały okres testów robot mógł samodzielnie korzystać z windy, ale potrzebował pomocy przy otwieraniu drzwi, które z uwagi na przepisy przeciwpożarowe musiały pozostawać zamknięte. Jego pomocnikiem był student projektowania usług, który zgłaszał wszelkie problemy napotkane przez robota i obserwował jego interakcję z ludźmi.

Roboty z autonawigacją

W testach wykorzystano model LD firmy OMRON — autonomicznego robota mobilnego (AMR) z funkcją autonawigacji. W przeciwieństwie do tradycyjnych pojazdów kierowanych autonomicznie (AGV) roboty mobilne OMRON nie wymagają żadnych kosztownych modyfikacji w budynkach (np. montażu magnesów podłogowych czy tworzenia punktów nawigacyjnych). Zostały zaprojektowane z myślą o przemieszczaniu materiałów w trudnych warunkach i dobrze sobie radzą w ciasnych korytarzach, a także obszarach, w których znajdują się ludzie. Co ważne, oprogramowanie OMRON jest zintegrowane również z innymi systemami firmy, dzięki czemu roboty można niemal natychmiast wdrożyć do użytku.
Esa Korhonen, lokalny kierownik ds. sprzedaży fińskiego oddziału OMRON, wyjaśnia: „Nasze roboty mobilne mogą znacząco zwiększyć wydajność operacji transportowych. Sprawnie się przemieszczają i zapewniają bezcenną pomoc pracownikom, którzy mogą skupić się na innych zadaniach, wymagających skomplikowanych umiejętności ludzkich”.
Kaisa Spilling podsumowuje: „Szukamy nowych, elastycznych rozwiązań transportowych w mieście. Badamy, jak poprawić komfort życia w przyszłości. A robotyka sprawdza się tu idealnie”.

Skontaktuj się ze specjalistami firmy Omron

Czy masz jakieś pytania lub chcesz uzyskać indywidualną poradę? Skontaktuj się z jednym z naszych specjalistów.
  • Omron Europe

    Omron Europe