W jaki sposób dane mogą pomóc w obniżeniu kosztów w branży motoryzacyjnej? Firma OMRON Automotive Electronics Italy zmodernizowała linię produkcyjną przekaźników zasilania i G8HN dla rynku motoryzacyjnego. Projekt prowadzony przez zespół i-BELT Data Services firmy OMRON pomógł firmie OMRON A.E.I. osiągnąć poziom jakości wynoszący 100% w przypadku montowanych części, a także zmniejszyć koszty związane z odpadami i dodatkowymi kontrolami, przy czym pełen zwrot z inwestycji osiągnięto już po jednym roku.
Wysokie standardy jakości w przemyśle motoryzacyjnym wymagają większego nacisku na wydajność i powtarzalność procesów przy wyborze odpowiednich technologii w produkcji komponentów dla przemysłu. Właśnie to sprawiło, że firma OMRON Automotive Electronics Italy (A.E.I.), produkująca rocznie około 30 milionów części na globalny rynek motoryzacyjny, postanowiła zmienić strategie produkcyjne przy wykorzystaniu analizy danych jako narzędzia do inteligentnego zarządzania w czasie rzeczywistym krytycznymi wadami wynikającymi z procesów.
Pierwszym krokiem tego strategicznego przeglądu było zmodernizowanie linii produkcyjnej przekaźników zasilania i G8HN, a cała inicjatywa była wspierana przez i-BELT Data Services, usługę technologiczną dostarczaną przez oddział Industrial Automation Business (IAB) firmy OMRON w zakresie wszystkiego, co dotyczy pozyskiwania i przetwarzania danych w maszynie.
Pomiar czynników wpływających na rezultaty
Głównym celem decyzji OMRON A.E.I. dotyczącej modernizacji linii produkcyjnej przekaźników było wskazanie wszelkich obszarów nieefektywności, które mogłyby powodować wady partii produktów, a w konsekwencji skutkować stratami finansowymi i zwiększać ryzyko dostarczania wadliwych części klientowi. Dzięki wsparciu ze strony i-BELT Data Services firmy OMRON, firma OMRON A.E.I. opracowała nowy model kontroli jakości, który nie jest już oparty na subiektywnej interwencji operatorów w dalszej części procesu. Zamiast tego model jest oparty na analizie w czasie rzeczywistym kierowanej przez inteligentne systemy, które mogą wyeliminować wszelkie błędy ludzkie i dostarczanie wadliwych części do klienta.
Przeczytaj więcej o usługach danych i-BELT firmy OMRON. (tcm:439-109131)